Follow Us:

ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ Gauhati University BA 4th Sem Assamese Major Questions Answer | GU BA 4th Sem Assamese Major Model Solution

LearningPointAssam.com

ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ অর্জুনৰ বিষাদ যোগ | Gauhati University BA 4th Sem Assamese Major Model Questions Answer | GU BA 4th Sem Assamese Major Model Solution | ba 4th sem assamese major question paper | BA 4th Sem Assamese Major Question Answer | ba 4th sem assamese book pdf

Assamese Notes & Guide Available here ASM-HC-4036 অসমীয়া গদ্য সাহিত্যঃ ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ অর্জুনৰ বিষাদ যোগ গোপালচৰণ দ্বিজৰ শ্ৰীভক্তি ৰত্নাকৰ কথাঃ গুৰু - সেৱা মাহাত্ম্য ৰঘুনাথ মহন্তৰ শ্ৰীৰামায়ণ কথাঃ ৰামৰ বন গমন Model Solution to each Unit are provided in the list of UG - CBCS Syllabus. We design all notes according to Guwahati University so that you can easily browse through BA 4th Sem Assamese Major Question Answer and University Guides and Notes here. ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ অর্জুনৰ বিষাদ যোগ গোপালচৰণ দ্বিজৰ শ্ৰীভক্তি ৰত্নাকৰ কথাঃ গুৰু - সেৱা মাহাত্ম্য ৰঘুনাথ মহন্তৰ শ্ৰীৰামায়ণ কথাঃ ৰামৰ বন গমন Mode Question Answer Can be very useful to excel in examinations.

BA 4th Sem Assamese Major Question Answer

BA Assamese ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ অর্জুনৰ বিষাদ যোগ গোপালচৰণ দ্বিজৰ শ্ৰীভক্তি ৰত্নাকৰ কথাঃ গুৰু - সেৱা মাহাত্ম্য ৰঘুনাথ মহন্তৰ শ্ৰীৰামায়ণ কথাঃ ৰামৰ বন গমন BA 4th Sem Assamese Major Model Notes covers all the practice questions of Guwahati University syllabus. BA 4th Sem Assamese Major Question Answer is given here which ensures smooth and easy understanding of all the concepts.  Understand the concepts behind each unit and score well in board exams.

Read this page for latest information about GU BA 4th Sem Assamese Major Notes 2023.


✒ Gauhati University TDC 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, 6th Semester-ৰ সকলো বিষয়ৰ প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰ || সকলো কিতাপৰ pdf file দিয়া হয় । সকলো বিষয়ৰ প্ৰশ্ন কাকতৰ pdf দিয়া হয় । দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ পৰা দ্বিতীয় শ্ৰেণী লৈ সকলো প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰ দিয়া হয় । সকলো বিষয়ৰ তথ্য সমূহ Assamese medium & English medium-ত দিয়া হয় । গতিকে আপোনালোকৰ সকলো লৈ LearningPointAssam.com (website)-টো Share কৰি দিব ।

If you got some help then share our website with your friends. Thank you & Visit Again !!!



Chapter — 2 

ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ অর্জুনৰ বিষাদ যোগ গোপালচৰণ দ্বিজৰ শ্ৰীভক্তি ৰত্নাকৰ কথাঃ গুৰু - সেৱা মাহাত্ম্য ৰঘুনাথ মহন্তৰ শ্ৰীৰামায়ণ কথাঃ ৰামৰ বন গমন — ALL Important Question & Answers

GU BA 4th Sem Assamese Major ASM-HC-4036 Questions & Answer :


CONTENTS 

ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ অর্জুনৰ বিষাদ যোগ গোপালচৰণ দ্বিজৰ শ্ৰীভক্তি ৰত্নাকৰ কথাঃ গুৰু - সেৱা মাহাত্ম্য ৰঘুনাথ মহন্তৰ শ্ৰীৰামায়ণ কথাঃ ৰামৰ বন গমন
Model Question and Answer key






প্ৰশ্নাৱলীঃ

ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ অর্জুনৰ বিষাদ যোগ  BA 4th Sem Assamese Major Very Short Question Answer here :

তলৰ প্ৰশ্নসমূহৰ অতি চমু উত্তৰ দিয়াঃ Mark — 1

Q. 1 | অসমীয়া গদ্যৰ সাহিত্যৰ প্ৰকৃত জনক কোন।

 উত্তৰঃ অসমীয়া গদ্যৰ সাহিত্যৰ প্ৰকৃত জনক হ'লঃ "ভট্টদেৱ" ।

Q. 2 | ভট্টদেৱৰ প্ৰকৃত নাম কি?

Or 

Q. 3 | ভট্টদেৱৰ আঁচল নাম কি?

উত্তৰঃ ভট্টদেৱৰ প্ৰকৃত নাম হ'ল "বৈকুন্ঠনাথ ভাগৱত ভট্টাচাৰ্য" ।

Q. 4 | ভট্টদেৱৰ ক’ত আৰু কেতিয়া জন্ম হৈছিল ?

উত্তৰঃ ১৫৫৮ চনত কামৰূপৰ বৰনগৰ অঞ্চলৰ ভেৰাগ্ৰামত ভট্টদেৱৰ জন্ম হৈছিল । 

Q. 5 | ভট্টদেৱৰ পিতৃৰ নাম কি?


উত্তৰঃ ভট্টদেৱৰ পিতৃৰ নাম হল চন্দ্ৰ ভাৰতী ।


Q. 6 | ভট্টদেৱে কোনজন ব্যক্তিৰ ওচৰত শৰণ লৈছিল?

উত্তৰঃ ভট্টদেৱে "দামোদৰদেৱৰ" ওচৰত শৰণ লৈছিল ।

Q. 7 | ভট্টদেৱে কাৰ নিৰ্দেশত কথাগীতা আৰু  কথা ভাগৱত ৰচনা কৰিছিল ?

উত্তৰঃ ভট্টদেৱে দামোদৰদেৱৰ নিৰ্দেশত কথাগীতা আৰু কথা-ভাগৱত ৰচনা কৰিছিল ।

Q. 8 | ভট্টদেৱৰ প্ৰথম অধ্যায়ৰ নাম কি? 

উত্তৰঃ ভট্টদেৱৰ প্ৰথম অধ্যায়ৰ নাম হল কথাভাগৱত ।

Q. 9 | কথা গীতাৰ দ্বিতীয় অধ্যায়ত কি পোৱা যায়?

উত্তৰঃ কথা গীতাৰ দ্বিতীয় অধ্যায়ত কথা গীতাৰ দৰে যুক্তি তৰ্কৰ অৱতাৰণা কৰা নাই ।

Q. 10 | ভট্টদেৱৰ গদ্যক কি গদ্য বুলি কোৱা হয়।


উত্তৰঃ- ভট্টদেৱৰ গদ্যক "কথাগীতা" বুলি কোৱা হয় । 


Q. 11 | দামোদৰ দেৱৰ পিছত বৈকুণ্ঠপুৰ সত্ৰাধিকাৰ কোন হৈছিল ?

উত্তৰঃ দামোদৰ দেৱৰ পিছত তেওঁৰ প্ৰধান শিষ্য বলদেৱ বৈকুন্ঠপুৰ সত্ৰাধিকাৰ হৈছিল ।

Q. 12 | ‘গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য’ৰ পাঠৰ লেখক কোন?

উত্তৰঃ গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠৰ লেখক হল গোপালচৰণ দ্বিজ ।

Q. 13 | গোপালচৰণৰ গুৰু কোন আছিল?

উত্তৰঃ দামোদৰদেৱ গোপালচৰণৰ গুৰু আছিল ।

Q. 14 | গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠ ক’ৰ পৰা লোৱা হৈছে ?

উত্তৰঃ গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠটো মহাপুৰুষ শ্ৰী মন্ত শংকৰদেৱৰ ভক্তি ৰত্নাকৰ কথাৰ পৰা লোৱা হৈছে । 

Q. 15 | গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠত ভক্তিজ্ঞান দাতা গুৰুৰ মাহাত্ম্য কেইটা শ্লোকত পোৱা যায় ?

উত্তৰঃ


Q. 16 | শংকৰদেৱৰ ভক্তিৰত্নাকৰ কোনে অসমীয়ালৈ পদ ভাঙনি কৰিছিল?

উত্তৰঃ

Q. 17 | গুৰু কেইপ্ৰকাৰৰ?

উত্তৰঃ গুৰু তিনি প্ৰকাৰৰ ।

Q. 18 | ৰঘুনাথ মহন্ত কোন শতিকাৰ লেখক?

উত্তৰঃ ৰঘুনাথ মহন্ত অষ্টাদশ শতিকাৰ লেখক । 

Q. 19 | ৰামৰ বন গমন পাঠটো ক'ৰ পৰা লোৱা হৈছে।

উত্তৰঃ ৰামৰ বন গমন পাঠটো ৰঘুনাথ মহন্তৰ শ্ৰী ৰামায়ণ কথাৰ পৰা লোৱা হৈছে ।

Q. 20 | দৈয়াং সত্ৰৰ প্ৰতিষ্ঠাতা কোন আছিল?

উত্তৰঃ দৈয়াং সত্ৰৰ প্ৰতিষ্ঠাতা হল হৰে কৃষ্ণ ।

Q. 21 | ৰঘুনাথ মহন্তৰ প্ৰথম ৰচনা কি?

উত্তৰঃ ৰঘুনাথ মহন্তৰ প্ৰথম ৰচনা হল শত্ৰুঞ্জয় ।

Q. 22 | শত্ৰুঞ্জয় কাব্য কেতিয়া ৰচনা কৰা হৈছিল ?

উত্তৰঃ শত্ৰুঞ্জয় কাব্যখন অষ্টাদশ শতিকাত ৰচনা কৰা হৈছিল । 

Q. 23 | শত্রুঞ্জয় কাব্যক আন কি নামেৰে জনা যায়? ৰঘুনাথ মহন্তই ৰচনা কৰা শ্রেষ্ঠ গ্ৰন্থখনৰ নাম কি?

উত্তৰঃ শত্ৰুঞ্জয় কাব্যক বালীৰ দ্বিবিজয় নামেৰে জনা যায় । ৰঘুনাথ মহন্তই ৰচনা কৰা শ্ৰেষ্ঠ গ্ৰন্থখনৰ নাম হল কথা ৰামায়ণ  । 

Q. 24 | ৰঘুনাথ মহন্তৰ শেষ ৰচনা কি? 

উত্তৰঃ ৰঘুনাথ মহন্তৰ শেষ ৰচনা হল কথা ৰামায়ণ । 

Q. 25 | কথা ৰামায়ণৰ আধাৰ গ্ৰন্থ কি?

উত্তৰঃ কথা ৰামায়ণৰ আধাৰ গ্ৰন্থ হল শত্ৰুঞ্জয় আৰু অদ্ভূত ৰামায়ণ । 

Q. 26 | ৰঘুনাথ মহন্তই কোন গৰাকী ব্যক্তিৰ প্ৰভাৱত কথা ৰামায়ণ ৰচনা কৰিছিল ?

উত্তৰঃ ৰঘুনাথ মহন্তই প্ৰাক শংকৰী যুগৰ অপ্ৰমাদী কবি মাধৱ কন্দলীৰ প্ৰভাৱত কথা ৰামায়ণ ৰচনা কৰিছিল । 

Q. 27 | ৰামৰ অভিষেকৰ বাৰ্তা কৈকেয়ীক কোনে দিছিল?


উত্তৰঃ ৰামৰ অভিষেকৰ বাৰ্তা কুজি মন্থৰাই কৈকেয়ীক দিছিল । 

Q. 28 | কুঁজী মন্থৰা কোন?

উত্তৰঃ কুঁজী মন্থৰা ৰাণী কৈকেয়ীৰ এজনী দাসী আছিল ।

Q. 29 | কৈকেয়ীৰ ভাতৃৰ নাম কি?


উত্তৰঃ কৈকেয়ীৰ ভাতৃৰ নাম হল য়ুধাজিত ।


Q. 30 | ৰামায়ণ কথাৰ কোন কাণ্ডত ৰামৰ চৰিত্ৰৰ মহত্ব বেছি পোৱা যায় ?

উত্তৰঃ ৰামায়ণ কথাৰ অযোধ্যা কাণ্ডত ৰামৰ চৰিত্ৰৰ মহত্ব বেছি পোৱা যায় । 

Q. 31 | ‘আততায়ীৰ বধে কিছু দোষ  নাহি। বুলি কাক কোৱা হৈছে?

উত্তৰঃ আততায়ী বধে কিছু দোষ নাহি । ইয়াত আততায়ী বুলি ভৰতৰ মাতৃ কৈকেয়ীক কোৱা হৈছে । 


 

ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ  BA 4th Sem Assamese Major Short Question Answer here :

তলৰ প্ৰশ্নসমূহৰ চমু উত্তৰ দিয়াঃ Mark — 2


Q. 1 | ভট্টদেৱৰ সাহিত্যিক জীৱনৰ কীৰ্তি স্তম্ভ কি কি?

উত্তৰঃ ভট্টদেৱৰ সাহিত্যিক জীৱনৰ কীৰ্তিস্তম্ভ হল কথাগীতা, কথা-বাগৱত, আৰু কথা-ৰত্নাৱলী । 

Q. 2 | ভট্টদেৱ কি কি উপাধিৰে বিভূষিত?

উত্তৰঃ ভট্টদেৱ কবিৰত্ন আৰু ভাগৱত আচৰ্উয পাধিৰে বিভূষিত । 

 Q. 3 | ভট্টদেৱে সংস্কৃতত লিখা গ্রন্থ দুখন কি কি?

উত্তৰঃ ভট্টদেৱে সংস্কৃতত লিখা গ্ৰন্থ দুখন হল ভক্তিসাৰ আৰু ভক্তিবিবেক ।


Q. 4 | ভট্টদেৱৰ কথাগীতাৰ দুটা বৈশিষ্ট্য উল্লেথ কৰা। 


 উত্তৰঃ ভট্টদেৱৰ কথাগীতাৰ দুটা বৈশিষ্ট্য হ'ল —

  • (i) ভট্টদেৱে দৈনন্দিন ব্যৱহাৰিত কথাভাষা গ্ৰহণ কৰা নাছিল । কথাভাষাৰে এটা সাধু আৰু গুৰু গম্ভীৰ ৰূপ গদ্যত ব্যৱহাৰ কৰিছে ।
  • (ii) তেওঁৰ পুথিৰ পদ্যপুথিত ব্যৱহাৰ কৰা শব্দাৱলী আৰু ব্যাকৰণিক পদ্ধতিটো গ্ৰহণ কৰি কথিত ভাষাৰ বাক্য ৰচনা প্ৰণালীত তাক ব্যৱহাৰ কৰিছে । 

 

Q. 5 | কথাগীতা অনুবাদ মূলক নহৈ ব্যাখ্যামূলক কি কি?

উত্তৰঃ

Q. 6 | গুৰু কেই প্ৰকাৰৰ আৰু কি কি?

উত্তৰঃ গুৰু তিনিপ্ৰকাৰৰ যেনেঃ —

  • ক) পিতৃ-মাতৃ ।
  • খ) শিক্ষক ।
  • গ) দীক্ষাগুৰু । 

Q. 7 | গোপালচৰণ দ্বিজে কি কি গ্ৰন্থ ৰচনা কৰিছিল ?

উত্তৰঃ গোপালচৰণ দ্বিজে ৰচনা কৰা গ্ৰন্থ কেইখন হ'ল —

  • (i) ভাগৱত তৃতীয়স্কন্দ,
  • (ii) ভাগৱত সপ্তস্কন্দ,
  • (iii) ভাগৱত অষ্টম স্কন্দ,
  • (iv) শংকৰদেৱৰ ভক্তি ৰত্নাকৰৰ ভাঙনি । 

Q. 8 | ৰঘুনাথ মহন্তই ৰচনা কৰা গ্ৰন্থকেইখনৰ নাম কি কি? 

উত্তৰঃ ৰঘুনাথ মহন্তই ৰচনা কৰা গ্ৰন্থকেইখনৰ নাম হল 

  • ক) কথা ৰামায়ণ ।
  • খ) অদ্ভুত ৰামায়ণ ।
  • গ) শত্ৰঞ্জয় ।

Q. 9 | ৰজা দশৰথৰ ভাৰ্য্য তিনি গৰাকীৰ নাম কি কি?

উত্তৰঃ ৰজা দশৰথৰ তিনিগৰাকী ভাৰ্য্যৰ নাম হ'ল —

  • ক) কৌশল্যা ।
  • খ) কৈকেয়ী ।
  • গ) সুমিত্ৰা ।

Q. 10 | ৰামৰ বন গমন পাঠটো ক'ৰ পৰা লোৱা হৈছে?


উত্তৰঃ ৰামৰ বন গমন পাঠটো ৰঘুনাথ মহন্তৰ শ্ৰী ৰামায়ণ কথাৰ পৰা লোৱা হৈছে । 

Q. 11 | ৰঘুনাথ মহন্তৰ গদ্যৰীতিৰ দুটা বৈশিষ্ট্য লিখা।

 উত্তৰঃ


 

ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ  BA 4th Sem Assamese Major Board Question Answer here :

তলৰ প্ৰশ্নসমূহৰ উত্তৰ দিয়াঃ Mark — 6/8/10

Q. 1 | ভট্টদেৱৰ সাহিত্যিক প্ৰতিভাৰ বিষয়ে লিখা। 


উত্তৰঃ ভট্টদেৱক অসমীয়া গদ্য সাহিত্যৰ প্ৰতিষ্ঠাপক হিচাপে গণ্য কৰা হয়।  ১৫৫৮ চনত কামৰূপৰ বৰনগৰ অঞ্চলৰ ভেৰাগ্ৰামত ভট্টাদেৱৰ জন্ম হৈছিল।  তেওঁৰ পিতৃৰ নাম আছিল চন্দ্ৰ ভাৰতী।  নীলাকান্ত দাসৰ দামোদৰ দেৱৰ চৰিত্ৰ অনুসৰি ভট্টদেৱ বজালী অঞ্চলৰ বিজানকুছিৰ কবি সৰস্বতী নামৰ এজন পণ্ডিতৰ দ্বিতীয় পুত্ৰ।  তেওঁ বহুদিন ধৰি শাস্ত্ৰত আয়ত্ত কৰিছিল।  তেওঁৰ প্ৰকৃত নাম আছিল বৈকুণ্ঠনাথ ভাগৱত ভট্টাচাৰ্য।  শিক্ষা সমাপ্ত কৰি তেওঁ দামোদৰদেৱৰ আশ্ৰয় লয়।

দামোদৰদেৱে ভট্টদেৱক কথা ভাগৱত ৰচনা কৰিবলৈ ক’লে আৰু সেই অনুসৰি ভট্টদেৱে ভাষ্য অনুসৰণ কৰি প্ৰথম স্কণ্ড ৰচনা কৰি দামোদৰদেৱক দেখুৱাই দিলে।  দামোদৰে ভাগৱতৰ চুটি আৰু সহজ সংস্কৰণৰ আদেশ দিলে।

ভাগৱতৰ উৎপত্তি আৰু ব্যাখ্যাৰ অসাধাৰণ সামৰ্থ্যৰ বাবে ভট্টদেৱক পণ্ডিত সমাজে কবিৰত্ন আৰু ভাগৱত আচাৰ্য উপাধি প্ৰদান কৰিছিল।  দামোদৰদেৱ কুচবিহাৰলৈ যোৱাৰ সময়ত পাটবাউছি সত্ৰৰ ভাগৱতী ভট্টাদেৱক এৰি থৈ যায়।

পাটবাউছিত থকাৰ সময়ত দামোদৰদেৱৰ ভতিজা শ্ৰীকৃষ্ণদেৱৰ লগত মত বিৰোধ হৈ মৃত্যুশয্যাত সুস্বাদু খাদ্য লৈ ভট্টদেৱ আৰু কৃষ্ণদেৱ দুয়োকে কোচ বিহাৰলৈ নিমন্ত্ৰণ কৰিছিল।  কৃষক মুক্তি সংগ্ৰাম সমিতিৰ উদ্যোগত শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জ্ঞাপন কৰা হয়।  ভট্টাদেৱৰ কণ্ঠস্বৰত শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জ্ঞাপন কৰে।  ভট্টদেৱৰ আন উল্লেখযোগ্য গ্ৰন্থসমূহ হ’ল শৰণমালিকা, গুৰুবংশৱলী আৰু প্ৰসংগমলা।  সংস্কৃতত ৰচিত আন আন গ্ৰন্থসমূহ হ’ল ভক্তিসাৰ আৰু ভক্তি বিবেক।  তেওঁ ৰচনা কৰে কথা গীতা আৰু কথা ভাগৱত, তাৰ পিছতে কথ ৰত্নৱলী।  সোতৰ শতিকাৰ দ্বিতীয় দশকত তেওঁ কথা-ৰত্নৱলী সম্পূৰ্ণ কৰিছিল।

ভক্তিবিবেক গ্ৰন্থখন সংগ্ৰাহক পুৰাণ সাহিত্য, উপনিষদ আদিৰ শ্লোক সংগ্ৰহ কৰিছে । ভক্তিসাৰ কৃষ্ণৰ পূৰ্ণ ব্ৰহ্মত্ব প্ৰতিপালন কৰি ভক্তিৰ শ্ৰেষ্ঠতা প্ৰদৰ্শন কৰিছে ।  ভক্তিবিবেক গ্ৰন্থত শ্ৰৱণ-কীৰ্তন আদি নবিধ ভক্তিৰ মহিমা, বিষ্ণুৰ শ্ৰেষ্ঠত্ব, সাকাৰ-নিৰাকাৰ আদি জ্ঞানক কথা শ্লোকসমূহত সংস্কৃতত গূঢ়াৰ্থ ৰূপত প্ৰকাশ কৰিছে ।  চৰিত পুথিৰ মতে কথাভাগৱত আগতে ৰচনা আৰু কথাগীতা পাছত ৰচনা কৰে । কথা-ভাগৱতৰ দশমস্কন্ধ শংকৰদেৱৰ আদি দশম আৰু অনন্ত কন্দলীৰ শেষ দশমৰ কথা উল্লেখ কৰিছে । গতিকে কথা-ভাগৱত ষোড়শ শতিকাৰ শেষ দশকৰ ৰচনা বুলি কব পাৰি । সত্যেন্দ্ৰ নাথ শৰ্মাই কথা ভাগৱত আৰু কথা-গীতাৰ সম্পৰ্কে লিখিছে কথাভাগৱতত ভট্টদেৱে টাকাভাষ্যৰ  সহায় ললেও সেইবোৰক হুবহু অনুবাদ নকৰি বা নকল নকৰি বিষয়বস্তুক সহজভাৱে ৰূপ দিছে , কথা গীতাৰ দৰে যুক্তি তৰ্কৰ অৱতাৰণা কৰা নাই । কথা-গীতাত লিখকে শংকৰী , ভাস্কৰী, দামোদৰী আৰু শ্ৰী ধৰী -- এই চাৰিবিধ টীকা আলোচনা কৰি গীতাৰ তত্ত্বগধুৰ বিষয়বস্তু প্ৰকাশ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছে । উপৰোক্ত চাৰিটা টীকাৰ ভিতৰত ভক্তি প্ৰধান শ্ৰীধৰ টীকাৰ প্ৰভাৱেই অতি বেছি । টীকাত যেনেধৰণে পূৰ্ব পক্ষৰ প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰ পক্ষৰ সিদ্ধান্ত দিয়া হয় বা একোটা সম্ভাৱনীয় প্ৰশ্ন তুলি বা সন্দেহ সৃষ্টি কৰি তাৰে উত্তৰ দি ক্ৰমে বক্তব্য বিষয় প্ৰকাশ কৰি যোৱা হয়, ভট্টদেৱেও গীতাত তাকে অনুসৰণ কৰিছে । ইয়াৰ ফলত পাঠকৰ বা শ্ৰোতাৰ পক্ষে বক্তব্য বুজাত সুবিধা হৈছে । শ্ৰীধৰ স্বামীৰ যুক্তি আৰু ব্যাখ্যাৰ প্ৰভাৱ ভট্টদেৱৰ ৰচনাত অতি স্পষ্ট হৈ আছে । অসমীয়া সাহিত্যৰ সমীক্ষাত্মক ইতিবৃত্ত । 

Q. 2 | ভট্টদেৱৰ কথাগীতা প্রথম অধ্যায়ৰ আধাৰত কথাগীতাৰ গদ্যৰীতি লিখা 

  উত্তৰঃ

Q. 3 | অসমীয়া সাহিত্যৰ প্ৰথম সাহিত্যিক গদ্যৰ জন্মদাতা ভট্টদেৱ কিমান প্ৰতিভাশালী, তেওঁৰ ভাষা উপজিয়ে কিমাৰ শক্তিশালী ভাবিলে বিস্ময়ত অভিভূত হ’ব লাগে — কথাগীতাৰ গদ্যৰ প্ৰসঙ্গত এই মন্তব্যৰ বিচাৰ কৰা।

উত্তৰঃ

Q. 4 | কথাগীতা প্ৰকৃততে এখন অনুবাদমূলক গ্ৰন্থ নহৈ ব্যাখ্যামূলক গ্ৰন্থহে হৈছে? তোমাৰ পাঠৰ আধাৰত যুক্তি যুক্ততা বিচাৰ কৰা।

উত্তৰঃ

Q. 5 | কথাগীতাৰ ভাষা গুৰু গম্ভীৰ সাধু ভাষা, চুটি চুটি বাক্য সংযোগেৰে গধুৰ বিষয়বস্তু বুজোৱাত লিখক অতুলনীয় ৰচনা ক্ষমতা পৰিলক্ষিত হৈছে।পুথিৰ উদ্দেশ্য আৰু লিখাৰ ভংগীৰ লগত অপূর্ব সমন্বয় ঘটিছে।' উক্ত মন্তব্যৰ যথাৰ্থতা উদাহৰণেৰে বিচাৰ কৰা।

উত্তৰঃ


Q. 6 | কথাগীতাৰ ব্যাকৰণগত বৈশিষ্ট্যবোৰ লিখা।


উত্তৰঃ কথাগীতাৰ ব্যাকৰণগত বৈশিষ্ট্যবোৰ হ'ল —

  • (i) ভট্টদেৱে দৈনন্দিন ব্যৱহাৰিত কথ্যভাষা গ্ৰহণ কৰা নাছিল । কথ্যভাষাৰে এটা সাধু আৰু গুৰু গম্ভীৰ ৰূপ গদ্যত ব্যৱহাৰ কৰিছে ।
  • (ii) তেওঁৰ পুথিৰ গদ্যপুথিত ব্যৱহাৰ কৰা শব্দাৱলী আৰু ব্যাকৰণিক পদ্ধতিটো গ্ৰহণ কৰি কথিত ভাষাৰ বাক্য ৰচনা প্ৰণালীত তাক ব্যৱহাৰ কৰিছে ।
  • (iii) গদ্য বা কথ্যৰীতি প্ৰকাশৰ মাধ্যমৰূপে গ্ৰহণ কৰিলেও পদবন্ধনৰ ৰীতিৰ মোহ এৰিব পৰা নাই ।
  • (iv) কথা ভাগৱতৰ মাজে-মাজে তেওঁৰ গদ্যৰীতি ছন্দগন্ধী হৈ পৰা দেখা যায় । যাৰ ফলত বাক্যবোৰ অন্ত্যানুপ্ৰাসযুক্ত আৰু শব্দ বিন্যাস ৰীতি লয় প্ৰসাৰী হৈছে ।
  • (v) বাক্যত শব্দ বিন্যাস প্ৰণালী নিখুত আৰু ব্যাকৰণৰ প্ৰয়োগ বিশুদ্ধ । 
  • (vi) ভট্টদেৱৰ কথাগীতা, কথাভাগৱতত ব্যৱহাৰ হোৱা বাক্যবোৰ সাধাৰণতে ছুটি ছুটি । 
  • (vii) সংস্কৃতিয়া প্ৰভাৱ যুক্ত সমাসবদ্ধ বাক্যৰ প্ৰয়োগ কৰা দেখা যায় ।
  • (viii) তদ্ভৱ শব্দ-প্ৰয়োগ কৰা বাক্যবোৰ প্ৰয়োগ কৰিছে । 
  • (ix) ছন্দোবদ্ধ ৰচনা প্ৰয়োগ নোহোৱা উত্তম পুৰুষৰ ভৱিষ্যত কালৰ প্ৰত্যয় ম আৰু তৃতীয় পুৰুষ ব প্ৰত্যয় তেওঁৰ গদ্যৰ বিশেষত্ব ।
  • (x) কাৰক বিভক্তিত পৰা প্ৰত্যয়ৰ ব্যৱহাৰ দুই এঠাইত দেখা যায় ।
  • (xi) তেওঁৰ ৰচনাত মাজে-মাজে ঘৰুৱা উপমা বা চিত্ৰ প্ৰয়োগ কৰি ব্ক্তব্য বিষয় পৰিস্ফুট কৰাৰ এটা ক্ষীণ প্ৰবাহ দেখা যায় ।
  • (xii) ভট্টদেৱে প্ৰয়োগ কৰা বাক্যবোৰ চুটি-চুটি কিন্তু তাৰ মাজত বহু কথা সুমুৱাই দিয়া ক্ষমতা তেওঁৰ আছে । তেওঁৰ ভাষা প্ৰকাশিকা শক্তি উল্লেখ কৰা হৈছে যদ্যপি তুমি সকলো পানীত কৰি অত্যন্ত পাপ কৰা হোৱা তথাপি পাপৰ সমুদ্ৰক জ্ঞান নাৱে অনায়াসে তৰিবা । যেন কষ্ঠসমূহক প্ৰজ্জলিত অগ্নিয়ে ভস্ম কৰে তেমনে জ্ঞানাগ্নিয়ে প্ৰাবদ্ধ বিনে সকল কৰ্মতে ভস্ম কৰে । 
  • (xiii) চুটি-চুটি বাক্য ব্যৱহাৰ  কৰা গহদ্য কলি যুগত ধৰ্মৰ তিনিপদ টুটিল, অস্তত সিয়ো পদ্দ নষ্ট হৈব । প্ৰজাসবো নিৰ্দয়া, দুৰাচাৰ, কলহপ্ৰিয় কামুক বিত্তহীন, হব । 

Q. 7 | ভট্টদেৱৰ গদ্য শক্তিশালী হোৱা সত্বেও জনপ্ৰিয় নোহোৱাৰ কাৰণবোৰ ব্যাখ্যা কৰা।


উত্তৰঃ ভট্টাদেৱক অসমীয়া গদ্য সাহিত্যৰ প্ৰকৃত পিতৃ বুলি গণ্য কৰা হয়।  ভট্টাদেৱৰ গদ্য সাহিত্যই অসমীয়া সমাজত জনপ্ৰিয়তা লাভ কৰিব নোৱাৰিলেও তেওঁৰ হাততেই অসমীয়া গদ্য সাহিত্য সঁচা অৰ্থত ফুলি উঠিছিল।  সংস্কৃত সাহিত্যৰ এজন নিপুণ পণ্ডিত আছিল আৰু কথা গীতা, কথা ভাগৱত আৰু ভক্তি ৰত্নৱলীত অসমীয়া শব্দৰ ঠাইত সংস্কৃত শব্দ ব্যৱহাৰ কৰিছিল।

ভট্টদেৱে তত্ত্বগধুৰ সংস্কৃত শাস্ত্ৰ কথাগীতা, কথাভাগৱত, ভক্তি-ৰত্নাৱলী অসমীয়া গদ্যলৈ ৰূপান্তৰ কৰি অসমীয়া ভাষাক উচ্চ মৰ্যাদা দান কৰি তত্ত্বগধুৰ ভাৱ প্ৰকাশৰ সহজ-বাহন হিচাপে অসমীয়া গদ্যভাষাক প্ৰতিষ্ঠা কৰিলে । তেওঁ গ্ৰন্থ তিনিখন অসমীয়ালৈ অনুবাদ কৰি অসমীয়া গদ্যভাষাৰ চালিকাশক্তিৰ নতুন শিক্ষাৰ পৰিচয় দিলে ।

  • (i) দৈনন্দিন জীৱনত ব্যৱহৃত ভাষা ভট্টাদেৱে গ্ৰহণ কৰা নাছিল।  গদ্যত সাধুকথা আৰু শিক্ষকৰ গুৰুতৰ দৃষ্টি।
  •  (ii) ভট্টদেৱৰ গ্ৰন্থৰ শ্লোকত ব্যৱহৃত শব্দভাণ্ডাৰ আৰু ব্যাকৰণ ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰি কথিত ভাষাৰ বাক্য গঠনত ব্যৱহাৰ কৰিছিল।
  •  (iii) গদ্য বা কথ্যৰীতি প্ৰকাশৰ মাধ্যমৰূপে গ্ৰহণ কৰিলেও পদবন্ধৰ ৰীতিৰ মোহ এৰিব পৰা নাই ।
  • (iv) কথা ভাগৱতৰ মাজে মাজে তেওঁৰ গদ্যৰীতি ছন্দগন্ধী হৈ পৰা দেখা যায় । যাৰ ফলত বাক্যবোৰ অন্ত্যানুপ্ৰাসযুক্ত শব্দবিন্যাসৰ ৰীতি লব লগা হৈছে ।
  • (v) বাক্যত শব্দ বিন্যাস প্ৰণালী নিখুত আৰু ব্যাকৰণৰ প্ৰয়োগ বিশুদ্ধ ।
  • (vi) ভট্টদেৱৰ কথাগীতা, কথাভাগৱতত ব্যৱহাৰ হোৱা বাক্যবোৰ সাধাৰণতে চুটি-চুটি । 
  • (vii) সংস্কৃতীয়া প্ৰভাৱযুক্ত সমাসবদ্ধ বাক্যৰ প্ৰয়োগ কৰা দেখা যায় ।
  • (viii) তদ্ভৱ শব্দ -প্ৰয়োগ কৰা বাক্যবোৰ প্ৰয়োগ কৰিছে । 
  • (ix) ছন্দোবদ্ধ ৰচনা প্ৰয়োগ নোহোৱা উত্তম পুৰুষৰ ভৱিষ্যত কালৰ প্ৰত্যয় ম আৰু তৃতীয় পুৰুষৰ ব প্ৰত্যয় তেওঁৰ পদ্যৰ বিশেষত্ব ।
  • (x) কাৰক বিভক্তিত পৰা প্ৰত্যয়ৰ ব্যৱহাৰ দুই এঠাইত দেখা যায় । 

Q. 8 | হে মধুসুদন, আৰা যদি আমাক মাৰে তথাপি আমি তাৰাক মাৰিবে ইচ্ছা নকৰি। কোনে  কেতিয়া কি কাৰণে এইদৰে কৈছিল বিশদভাৱে আলোচনা কৰা।

উত্তৰঃ

Q. 9 | মঞি অস্ত্ৰ নধৰি মৌনে ৰহো, তেৱে যদি দুৰ্য্যোধনাদি অস্ত্ৰ ধৰি মোকে বধে তোৰ মোৰ মহাপ্ৰিয় হয়, যাতো পাপ নিসিজিব।’ - কোনে কেতিয়া কি কাৰণে এইদৰে কৈছিল স্পষ্টভাৱে আলোচনা কৰা।

 উত্তৰঃ

Q. 10 | গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠটোৰ মূলকথাখিনি তোমাৰ ভাষা লিখা।

উত্তৰঃ গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠটোৰ বা প্ৰধান চৰিত্ৰটো হল ভগৱান শ্ৰী কৃষ্ণ । গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠটোৰ লিখক  গোপালচৰণ দ্বিজে জগতৰ প্ৰথমজন পৰম পুৰুষ, ত্ৰি-জগতৰ পতি, পৰম আত্মা শ্ৰী কৃষ্ণক প্ৰথমে প্ৰণাম কৰিছে । শ্ৰী কৃষ্ণ হল প্ৰথমজন ৰাজনীতিবিদ আৰু কুটনীতিবিদ পুৰুষ আছিল ।  ইয়াৰ পাছত বৈষ্ণৱসকলে প্ৰণাম জনাইছে । কৃষ্ণৰ একান্ত সেৱক বৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ গুৰু মহাপুৰুষ শ্ৰী মন্ত শংকৰদেৱৰ জন্মৰ আগতে ইয়াত বৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ ভক্তিৰ প্ৰভাৱ নাছিল । শংকৰদেৱৰ বৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ প্ৰভাৱ চাৰিওফালে বিয়পি পৰিছিল । যি গৰাকী মহান পুৰুষ শ্ৰী মন্ত শংকৰদেৱে বৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ ভক্তিৰ নিজৰা বিয়পাই তুলিলে সেইগৰাকী মহান পুৰুষৰ মহিমা গোপালচৰণ দ্বিজৰ ব্ৰাহ্মণৰ সীমিত জ্ঞানেৰে প্ৰকাশ কৰাটো সম্ভৱপৰ নহয় । মহাপুৰুষ শংকৰদেৱে বহুতো লোকক বা জনসাধাৰণক দয়া-ক্ষমা কৰি ভক্তিৰত্নাকৰ নামৰ গ্ৰন্থখন ৰচনা কৰিলে ।  সাধুসকলে কথা-বদ্ধৰ বাবে যেন নিন্দা বা হিংসা নকৰে । ইয়াৰ পাছত  ৰত্নাকৰ গ্ৰন্থ কথাবস্তু বৰ্ণনা কৰিবলৈ আগবাঢ়ি আহিছে । মহাপুৰুষ  শংকৰদেৱে ভাগৱত গ্ৰন্থৰ পৰা শ্লোক আনি জনসাধাৰণৰ কাৰণে ৰত্নাকৰ শাস্ত্ৰ ৰচনা কৰিলে । ৰত্নাকৰ শাস্ত্ৰৰ মাজে-মাজে পুৰাণৰ বহুতো বচন সুমুৱাই ৰাখিছে যাতে সমালোচকসকলৰ আলোচনাৰ পৰা আতৰি থাকিব পাৰে । 

প্ৰথমে তেওঁ ভগৱান শ্ৰীকৃষ্ণৰ ওচৰত প্ৰণাম কৰিলে।  কৃষক মুক্তি সংগ্ৰাম সমিতিৰ উদ্যোগত শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জ্ঞাপন কৰা হয়।  অসমীয়া জাতীয়তাবাদী যুৱ-ছাত্ৰ পৰিষদৰ বিধায়ক শৰ্মাই।  গোপালচৰণ দ্বিজে পুনৰ কয় যে ভাগৱত অমৃতৰ সাগৰ।  শংকৰদেৱে মাৰপিট কৰি মুকলি কৰি দিলে।  সেইবাবেই সকলোৱে সঁচা অন্তৰেৰে তেওঁৰ সেৱা কৰা উচিত।  কৃষক মুক্তি সংগ্ৰাম সমিতিৰ উদ্যোগত শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জ্ঞাপন কৰা হয়।

দশমস্কন্ধৰ আশী অধ্যায়ত ভগৱান কৃষ্ণই দুখীয়া দামোদৰক কৈছে যে ভক্তি জ্ঞান প্ৰদান কৰা গুৰুজন অতিশয় পূজা কৰা হয়।  এই ক্ষেত্ৰত তিনিজন গুৰুৰ কথা ইয়াত কোৱা হৈছে । সেই কেইজন হল  পিতৃ-মাতৃ, শিক্ষক, ভগৱান ইশ্বৰ ।

Q. 11 | গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠৰ গদ্যৰীতি সম্পর্কে লিখা।

উত্তৰঃ গুৰুসেৱা মাহাত্ম্য পাঠটোৰ মূল বা প্ৰধান গদ্যৰীতি হ'ল —

জ্ঞান দিয়াজন বা জ্ঞান দিয়া শিক্ষকক অধিক সেৱা কৰা উচিত।  তেনে গুৰু ভজনতকৈ ডাঙৰ ধৰ্ম নাই।  শ্ৰীকৃষ্ণই দামোদৰক কয়, তুমি জানা বন্ধু, মই গৃহস্থ ধৰ্ম, ব্ৰহ্মচাৰ্য ধৰ্ম, বানাপ্ৰস্থ ধৰ্ম, তপস্বী ধৰ্মত ইমান সন্তুষ্ট নহয়, কিন্তু সেই গুৰুসকল ভূতৰ আত্মা হ’লেও গুৰুৰ সেৱাত ইমানেই সন্তুষ্ট .  গুৰু সেৱাই শ্ৰেষ্ঠ ধৰ্ম।  ভাগৱতৰ একাদশ কণ্টোৰ তৃতীয় অধ্যায়ত গোপালচৰণ দ্বিজে মহাৰাজে নিমিক গুৰুৰ ভাল গুণৰ বিষয়ে কৈছে।  গুৰুজনাৰ লক্ষণ হৈছে বৈদিক দৰ্শনৰ জ্ঞান।বৈদিক দৰ্শনৰ জ্ঞান অবিহনে মনৰ সন্দেহ দূৰ কৰিব নোৱাৰি।  কৃষ্ণৰ ভক্ত হ'ব লাগিব।  ভক্তই কেনেকৈ গম পাব তাৰ চিন হ’ল যে ক্ৰোধ আৰু লোভ নাথাকিলেহে ভক্ত গুৰু হ’ব পাৰে।  তেওঁ এজন নিষ্ঠাবান সেৱক হ’ব লাগে আৰু বেদৰ নীতিৰ জ্ঞান থাকিলে মায়া আৰু মোহৰ লোভৰ পৰা মুক্ত হ’ব লাগে।

গুৰু সেৱাৰ মহিমা দেখুৱাবলৈ ভাগৱতৰ পঞ্চম স্কন্ধৰ একাদশ অধ্যায়ত গুৰুসেৱাৰ মহিমাৰ কথা ভৰতৰ বক্তব্যৰ জৰিয়তে প্ৰকাশ কৰিছে । ভৰতে বহুগণক কৈছে যে মন মানুহৰ বৰ বলবান পৰম শত্ৰ । ই অসাৱধানতে নাশ কৰিব পাৰে । সেইকাৰণে এই কথাটো জানি সাৱধান হৈ গুৰু ৰূপ হৰিৰ চৰণে সেৱা কৰি তীক্ষ্ন খাণ্ডা ধৰা মনৰ শত্ৰুক নাশ কৰি সংসাৰ সাগৰ ভব পাৰ হব লাগে । গোপালচৰণ দ্বিজে ভক্তি ৰত্নাকৰত এই কথাটোক কৈছে যে কৃষ্ণত শৰণ লৈ গুৰুসেৱা কৰিলেহে সংসাৰ-সাগৰ পাৰ হব পাৰি । নহলে এই সংসাৰ-সাগৰৰ পৰা মুক্তি লাভ কৰিব নোৱাৰি । এনেদৰে ভক্তি ৰত্নাকৰ মাহাত্ম্যৰ কথাখিনি গোপালচৰণ দ্বিজে সামৰণি মাৰিছে । গোপালচৰণ দ্বিজৰ গুৰুসেৱাৰ মাহাত্ম্যত সকলো লোকৰ কুশল কামনাৰে হাতযোৰ কৰি তেওঁৰ বাণী শুনিবলৈ কৈছে । কলিযুগত পাপৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ গুৰুসেৱা বিনে অন্যপথ নাই । আন কৰ্মত ভগৱান কেতিয়াও তুষ্ট নহয় । সেয়ে গুৰুসেৱাই উত্তম সেৱাই শ্ৰৱণ-কীৰ্তন । যিমান পাৰি গুৰুক সেৱা কৰিব লাগে । ইয়াকে জানি সকলোৱে প্ৰথমে উচ্চস্বৰে হৰি বোল হৰি । 

Q. 12 | ৰঘুনাথ মহন্তৰ ৰামৰ বন গমন পাঠৰ আধাৰত গদ্যৰীতি বর্ণনা কৰা৷

উত্তৰঃ

Q. 13 | ৰামৰ বন গমন পাঠটোত ৰাম-লক্ষ্মণৰ চৰিত্ৰৰ মহত্ত্ব কিদৰে প্ৰকাশ পাইছে বৰ্ণনা কৰা ।

উত্তৰঃ সূৰ্য্যবংশৰ মুৰব্বী ৰজা দশৰথে কৈকেয়ীক ক’লে যে তেওঁ উপহাৰত বিলম্ব কৰিলে তেওঁৰ সকলো বংশ নৰকলৈ যাব আৰু উপহাৰ নিদিলে তেওঁৰ মৃত্যু হ’ব।  কৈকেয়ীৰ এনে কঠোৰ বাক্য শুনি ৰজাই ৰামৰ গুণ বৰ্ণনা কৰি কৈকেয়ীক নিন্দা কৰাৰ বাবে অতি দুখ প্ৰকাশ কৰিলে।  পিছদিনা মন্ত্ৰী আৰু পুৰোহিতসকলে ৰামচন্দ্ৰক ৰজাৰ ঘৰ পোৱাৰ লগে লগে মাতিবলৈ আদেশ দিলে।  সুমন্তই যেতিয়া ৰজাৰ আদেশ মানি ৰাম-লক্ষ্মণক ৰজাৰ ওচৰলৈ লৈ আহিছিল, তেতিয়া ৰাজগৃহৰ পুৰুষ-মহিলাসকলে অতি আনন্দৰে ৰামক আদৰি লৈছিল।  ৰামে কৈকেয়ীৰ ঘৰত উপস্থিত হৈ ৰজাক সম্ভাষণ জনালে।  ৰামক দেখি ৰজা অজ্ঞান হৈ পৰিল।  পিতৃৰ অৱস্থা দেখি ৰামে কৈকেয়ীক সুধিলে যে পিতৃৰ অৱস্থাৰ কাৰণ কি, ৰজা ৰামচন্দ্ৰই ক’লে যে পিতৃৰ অৱস্থাৰ বাবে দায়ীসকলক শান্তি দিব।

ৰামচন্দ্ৰই যেতিয়া তাইক তাইৰ পিতৃৰ এনে অৱস্থা কিয় বুলি সোধাত কৈকেয়ীয়ে কৈছিল যে ৰামচন্দ্ৰৰ দৰে পুত্ৰ সন্তান জন্ম দিলে স্বৰ্গ-পৃথিৱী বা নৰকত কোনোৱেই ৰজাৰ মনত বেয়া চিন্তা আনিব নোৱাৰে, কিন্তু ৰজা নিজেই শোকত আৱৰি ধৰিলে।  কাইকেয়ীয়ে যেতিয়া দেৱতাক বচাবলৈ অসুৰৰ লগত যুদ্ধ কৰি উভতি অহা ৰজাৰ সেৱা কৰিছিল, তেতিয়া ৰজাই তাইক প্ৰতিশ্ৰুতি দিছিল যে যদি তেওঁৰ পুত্ৰ হয় তেন্তে তেওঁক ৰাজ্য দিব আৰু দ্বিতীয় ৰাণীৰ জ্যেষ্ঠ পুত্ৰক বহিষ্কাৰ কৰা হ’ব।

কৈকেয়ীৰ এনেবোৰ কথা শুনি ৰামচন্দ্ৰই কৈছে ৰাজ্য লাভ কেৱল আপদ হে । তাৰ কাৰণে তেওঁৰ কোনো মোহ নাই । ৰজা মানে হল বন্দীত্বৰ জীৱন । বনবাস হৈছে মুক্ত জীৱন । গতিকে ৰজাৰ যি আশা তাকে হব । ৰজাই অন্তৰ তাপ-শোক এৰিব লাগে আৰু মাতৃ কৌশল্যাক প্ৰতিপালন কৰিব লাগে । গতিকে তেওঁক আশীবাৰ্দ দিব লাগে বুলি কৈ বনবাস যাবলৈ ৰামচন্দ্ৰ সাজু হল । এনে কথাতো কৈকেয়ী সন্তুষ্ট হোৱা নাই , কিয়নো ৰাম বনবাসত যোৱাৰ পিছতহে কৈকেয়ীৱে শান্তি পাব । ৰৈমে জনাই যে ভৰতৰ বাবে ৰামচন্দ্ৰ প্ৰাণ দিবলৈ সাজু ।  ৰামে পিতৃক নমস্কাৰ জনাই মাতৃ কৌশল্যাক সকলোবোৰ কথা বিৱৰি কোৱাৰ লগে-লগে কৌশল্যা মূৰ্চ্ছা গৈ মাটিত বাগৰি পৰিল । মাতৃৰ এনে অৱস্থা দেখি ৰাম-লক্ষ্মণে মাকক মাটিৰ পৰা তুলিলে । কৌশল্যাই জ্ঞান পাই ৰামৰ ডিঙিত ধৰি বনবাসত যাব নালাগে বুলি কৈছে মোৰ মৃত্যু হব বুলি কৈকেয়ীক ৰাক্ষসী বুলি গালি পাৰিলে । ৰজা দশৰথে ৰামক ৰজা পাতিব খুজিছে সেইকাৰণে কৈকেয়ীৱে ৰামৰ অহিত চিন্তা কৰিছে । 

এনে সময়তে লক্ষ্মণে কৈছে হে মাতৃ তুমি ঠিক কথাকে কৈছা, লক্ষ্মণে আজ্ঞা পালে কৈকেয়ীক কাটি টুকুৰা-টুকুৰ কৰিব । তদুপৰি সৈন্যসকলে যদি কৈকেয়ীৰ পক্ষ লয় তেন্তে তেওঁ তেওঁলোকক এটা সঠিক শিক্ষা দিব।  ভৰত মাক বা ইন্দ্ৰৰ লগত থাকিলেও তেওঁ কাকো ক্ষমা নকৰে, ৰেহাইও নকৰে।

Q 14 | ৰাম বন-গমন পাঠটোত ৰাম লক্ষ্মণ আৰু কৌশল্যাৰ চৰিত্ৰৰ বৈশিষ্ট্য কেনেদৰে প্ৰকাশ পাইছে আলোচনা কৰা।

উত্তৰঃ

Q. 15 | ৰজা দশৰথ আৰু শ্ৰীৰামচন্দ্ৰ কৈকেয়ীৰ ওচৰলৈ আহোতে কৈকেয়ীয়ে কি কি কৈছিল, তাৰ এটি বর্ণনা দিয়া।


উত্তৰঃ দুৰ্জ্জনৰ সংগত সন্তৰো মতি নষ্ট হবে । এই কথাটো সচাত পৰিণত হল ।কুঁজী মন্থৰাৰ ছলনাৰ মতে ৰাণী কৈকেয়ীৱে কাম কৰিলে । ঠিক সেই সময়ত ৰজা দশৰথ আহি কৈকেয়ীৰ গৃহত উপস্থিত হোৱাৰ লগে-লগে ঘন উশাহ -নিশাহ লৈ মাটিত বাগৰি বাগৰি বিলাপ কৰিবলৈ ধৰিলে । কৈকেয়ীৰ এই অৱস্থাটো দেখি ৰজাই দুখ প্ৰকাশ কৰি কৈকেয়ীক কলে যি তেওঁৰ এনেকুৱা অৱস্থা কৰিছে ৰজাই তেওঁক বহুতো শাস্তি দিব  । কোনো দিনা কৈকেয়ীৱে অহিত চিন্তা কৰা নাই আজি ৰাম ৰাজ-অভিষেকৰ আনন্দ কৰিব লাগে বুলি কৈ ৰাণীক মাটিৰ পৰা উঠিবলৈ কৈছে । ৰজাৰ এনে কথা শুনি কৈকেয়ীৰে আগৰ কথা সোৱৰাই দি কলে পূৰ্বে মোক দুটা বৰ দি সন্তুষ্ট কৰিছা, এতিয়া আৰু দুটা বৰ মোক লাগে । প্ৰথম বৰ হৈছে ৰামক ৰাজকাৰ্যৰ পৰা আতৰাই ভৰতক ৰজা পতা । দ্বিতীয়টো বৰ হৈছে ৰামসহ ভাৰ্যা, ভাতৃক চৈধ্য বছৰ বনবাসত থাকিব লাগে । তেতিয়াহে মোৰ অন্তৰ শান্ত হৈ পৰিব । কৈকেয়ীক কথা শুনাৰ লগে-লগে ৰজৰ মূৰৰ ওপৰত বজ্ৰপাত পৰাৰ নিচিনা হল । মাটিত মূৰ্চ্ছা গল । তাৰ পিছত চেতনা পাই ৰজা দশৰথে ৰাণী কৈকেয়ীক বহুতো গৰিহণা দিছে । যদিও পিছত ভৰিত ধৰি কাকূতি--মিনতি কৰিছে । তথাপিও ৰাণী কৈকেয়ীৰ অন্তৰ শাঁত নপৰিল । ৰজাক কৈছে যে সূৰ্যবংশৰ শিৰোমণি হৈ ৰজা দশৰথে কৈকেয়ীৰ বৰ প্ৰদানত পলম কৰে তেতিয়াহলে সূৰ্যবংশৰ সকলোৱে নৰক যাব আৰু বৰ নিদিলে প্ৰাণ-ত্যাগ কৰাৰ কথা জনালে । কৈকেয়ীৰ এনেকোৱা কঠোৰ বাণী শুনি ৰজাই ৰামৰ গুণ-বৰ্ণাই কৈকেয়ীক গৰিহণা কৰা কাৰ্যত দুখ প্ৰকাশ কৰিলে । পিছদিনা পাত্ৰ-মন্ত্ৰী পুৰোহিতসকলে ৰজা গৃহত অহাৰ লগে-লগে ৰামচন্দ্ৰক মাতি আনিবলৈ নিৰ্দেশ দিলে । সুমন্তই ৰজাৰ আদেশ পালন কৰি ৰাম-লক্ষ্মণক ওচৰলৈ আনিলে ৰজাৰ গৃহত থকা পুৰুষ-নাৰী মহা আনন্দৰে ৰামক সম্ভাষণ জনাইছে । ৰজাই ৰামক দেখি মূৰ্চ্ছা গৈছে, তেতিয়া পিতৃৰ এনে অৱস্থা দেখি ৰামে কৈকেয়ীক সুধিলে হে মাতা পিতৃৰ এনে অৱস্থাৰ কাৰণ কি । পিতৃৰ এনে অৱস্থাৰ কাৰণে যিসকল দায়ী তেওঁলোকক শাস্তি দিয়াৰ কথাও ৰামে কলে । 

ৰামচন্দ্ৰই যেতিয়া তাইক তাইৰ পিতৃৰ এনে অৱস্থা কিয় বুলি সোধাত কৈকেয়ীয়ে ক’লে যে ৰামচন্দ্ৰৰ দৰে পুত্ৰ সন্তান থকাৰ সময়ত ৰজাৰ দুৰ্ভাগ্যৰ কথা স্বৰ্গ, পৃথিৱী বা নৰকত কোনেও ভাবিব নোৱাৰে।  কিন্তু অতীতৰ সত্যক স্মৰণ কৰি স্বয়ং ৰজা দশৰথ শোকত নিমগ্ন হৈ পৰে।  ৰাণী কাইকেয়ীয়ে যেতিয়া দেৱতাক ৰক্ষা কৰিবলৈ অসুৰৰ লগত যুদ্ধ কৰি উভতি অহা ৰজাৰ সেৱা কৰিছিল, তেতিয়া ৰজাই তাইক প্ৰতিশ্ৰুতি দিছিল যে যদি তাইৰ পুত্ৰ হয় তেন্তে তাইক ৰাজ্যৰ ধন-সম্পত্তি দি আন ৰাণীসকলৰ জ্যেষ্ঠ সন্তানক নিৰ্বাসিত কৰিব।উইল কৰক  এতিয়া সেই দায়িত্ব পালন কৰিব বিচাৰিছে ৰজাই।  ৰামচন্দ্ৰই যদি পিতৃক সন্তুষ্ট কৰিব বিচাৰে তেন্তে তেওঁ চৈধ্য বছৰলৈ নিৰ্বাসিত হ’ব লাগিব।  তেতিয়া ৰজাৰ হৃদয় তৃপ্ত হ'ব।

Q. 16 | ৰামৰ বন গমন পাঠটিত চিত্রিত কুঁজী মন্থৰাৰ চৰিত্ৰটি বাস্তৱ দৃষ্টিভংগীৰ পর্যালোচনা কৰা।

উত্তৰঃ

Q. 17 | ৰামৰ বন গমন পাঠটিত কৌশল্যা, কৈকেয়ী আৰু কুঁজীৰ চৰিত্ৰৰ যোগেৰে নাৰী চৰিত্ৰৰ কোনবোৰ দিশ ফুটাই তোলা হৈছে বৰ্ণনা কৰা।

 উত্তৰঃ

Q. 18 | ৰামৰ বন গমন পাঠটিত কৌশল্যা, কৈকেয়ী আৰু কুঁজীৰ চৰিত্ৰৰ যোগেৰে নাৰী চৰিত্ৰৰ কোনবোৰ দিশ ফুটাই তোলা হৈছে বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰঃ

Q. 19 | ‘আততায়ীৰ বধে কিছু দোষ নাহি’ ইয়াত কাক আততায়ী বোলা হৈছে আৰু কিয় ? এই প্ৰসঙ্গত ৰাম, লক্ষ্মণ আৰু কৌশল্যাই আগবঢ়োৱা যুক্তি আৰু প্ৰতিযুক্তিসমূহ উল্লেখ কৰা ৷

উত্তৰঃ  এটা নীতি আছে যে বেয়াৰ লগত বা বিপক্ষত গ’লে ভাল বেয়া হৈ পৰে।  এই কথাটো সঁচা হ’বলৈ ধৰিলে।  কুজী মন্থৰাই কৈকেয়ীক কয় যে যদি ৰামচন্দ্ৰ ৰজা হয় তেন্তে তাইৰ মাক কৌশল্যও ৰজা হ’ব।  আৰু যদি আপুনি দাসী হয়, তেন্তে আপোনাৰ পুত্ৰ ভাৰতক দাসীৰ পুত্ৰ বুলি ভাবি সকলোৱে হাঁহিব।  গতিকে এইটো ভাল কথা হ'বলৈ নিদিব।  তেতিয়া ৰাণী কৈকেয়ীৰ দাসী কুঞ্জী মন্থাৰাই ৰাণীক বেয়া উপদেশ দিলে।  ৰাণীয়ে মাটিত পৰি কান্দিবলৈ ধৰিলে।  কৈকেয়ীৰ এই অৱস্থা দেখি ৰজাই দুখী হৈ ৰাণীক ক’লে যে যিয়েই তাইৰ এই অৱস্থাৰ কাৰণ হ’ব সোনকালে শাস্তি পাব।  কেতিয়াও ভুল ভবা নাছিল ৰাণীক ৰজাই মাটিৰ পৰা উঠি বহিবলৈ আদেশ দিলে।  ৰজাৰ এই কথাশুনি কৈকেয়ীৱে আগৰ কথা সোৱৰাই দি কলে আগতে মোক দুটা বৰ দি সন্তুষ্ট কৰিছা, এতিয়া আৰু দুটা বৰ লাগে । ৰাণীয়ে কৈছে মই আপোনাৰ পৰা যি বিচাৰো আপুনি সেয়া মোক দিব লাগিব । ৰজাই হব বুলি ৰাণীক কলে । প্ৰথম বৰটো হৈছে ৰামক ৰজা নাপাতি ভৰতক ৰজা পাতিব লাগে আৰু দ্বিতীয় বৰটো হৈছে ৰামসহ ভাৰ্যা আদিকে কৰি চৈধ্যবছৰ বনবাস দিৱ লাগিব । তেতিয়াহে মোৰ অন্তৰশান্ত হৈ পৰিব ।


কৈকেয়ীৰ এই কথাষাৰ শুনাৰ লগতে ৰজাৰ মূৰৰ ওপৰত বজ্ৰপাতহে পৰিল । ৰজা মাটিত মূৰ্চ্ছা গল যদিও চেতনা পাই কৈকেয়ীক বহুতো ককৰ্থনা কৰিলে যদিও শেষত ভৰিত ধৰি ৰাণী কৈকেয়ীক কাকুতি-মিনতি কৰিলে । 

পাত্ৰ-মন্ত্ৰী পুৰোহিতসকলে ৰজাৰ গৃহত অহাৰ লগে-লগে ৰামচন্দ্ৰক মাতি আনিবলৈ নিৰ্দেশ দিলে । সুমন্তই ৰজাৰ আঞ্জা বা আদেশ পালন কৰি ৰাম-লক্ষ্মণক ৰজাৰ ওচৰলৈ আনিলে ৰজাৰ গৃহত থকা নৰ-নাৰী মহা আনন্দ-ফূৰ্তিৰে ৰামক সম্ভষণ জনাইছে । ৰামে কৈকেয়ীৰ গৃহত উপস্থিত হৈ ৰজাক নমস্কাৰ জনালে । ৰজাই ৰামক দেখি মূৰ্চ্ছা গৈছে, তেতিয়া পিতৃৰ এনে অৱস্থা দেখি ৰামে কৈকেয়ীক সুধিলে হে মাতা পিতৃৰ এনে অৱস্থাৰ কাৰণ কি, তাৰ প্ৰতিকাৰ লাগে । পিতৃৰ এনে অৱস্থাৰ বাবে যি দায়ী তেওঁলোকক শাস্তি দিয়াৰ কথাও ৰামে কলে । ৰামে পিতৃৰ এনে অৱস্থাৰ কাৰণ জানিব খোজাত  কৈকেয়ীৱে কৈছে ৰামচন্দ্ৰৰ দৰে এজন পুত্ৰ থাকোতে স্বৰ্গ-মৰ্ত্য, পাতালৰ কোনেও ৰজাৰ অমঙ্গল চিন্তা সাধন কৰিব নোৱাৰে , কিন্তু পূৰ্বৰ সত্য কথা স্মৰণ কৰি ৰজাই নিজে-নিজে শোকত ভাঙি পৰিছে । দেৱতাসকলক ৰক্ষা কৰিবৰ কাৰণে এসুৰৰ লগত যুদ্ধ কৰি উভতি অহা ৰজাক কৈকেয়ীৱে সেৱা-শুশ্ৰূষা কৰাত ৰজাই কৈকেয়ীক কথা দিছিল যে কৈকেয়ীৰ পুত্ৰ সন্তান জন্ম হলে ৰাজ্য সম্পদ দিব আৰু আন ৰাণী জেষ্ঠ সন্তানক বনবাস দিব লাগিব । এতিয়া ৰজাই সেই দায়িত্ব পালন কৰিব খুজিছে । যদি ৰামচন্দ্ৰৱে পিতৃৰ সন্তুষ্ট বিচাৰে তেনেহলে তেওঁ চৈধ্য বছৰ বনবাস খাটিব লাগে । তেতিয়া ৰজাৰ মানসিক সন্তুষ্টি হব বুলি ৰামচন্দ্ৰক বুজনি দিলে । 

কৈকেয়ীৰ এই কথা শুনি ৰামে কয় যে ৰাজ্য চলোৱাটো এক বৃহৎ দুৰ্যোগ।  ইয়াৰ প্ৰতি তেওঁৰ কোনো মোহ নাই।  গতিকে ৰজাই কি আশা কৰিব।  ৰজাই নিজৰ হৃদয়ৰ বেদনা সহ্য কৰা বন্ধ কৰি মাতৃ কৌসল্যক ভালদৰে যত্ন লব লাগে।  গতিকে তেওঁ আশীৰ্বাদ পাব লাগে বুলি ক’লে আৰু ৰামচন্দ্ৰই নিৰ্বাসনলৈ যাবলৈ সন্মত হ’ল।  এনে কৰ্মত কৈকেয়ী সন্তুষ্ট নহয়, কিয়নো ৰামে নিৰ্বাসনলৈ যোৱাৰ পিছতহে শান্তি পাব।  ৰামচন্দ্ৰই কৈকেয়ীক স্পষ্ট কৰি দিলে যে তেওঁ ভৰতৰ কাৰণে মৰিবলৈ সাজু।  ৰামে পিতৃৰ আগত প্ৰণাম কৰি মাককৌশল্যক সকলো কথা কোৱাৰ লগে লগে কৌশল্য অজ্ঞান হৈ মাটিত পৰিল।  এই কথা দেখি ৰাম আৰু লক্ষ্মণাই মাকক মাটিৰ পৰা তুলি ল’লে।  কৌশল্যই চেতনা ঘূৰাই পাই ৰামৰ ডিঙিত ধৰি ক’লে যে যদি তেওঁ নিৰ্বাসনলৈ যায় তেন্তে তেওঁৰ মৃত্যু হ’ব।  ৰাণী কৌশল্যই ৰাণী কাইকেয়ীক অসুৰ যখিনী বুলি অভিশাপ দিবলৈ আৰম্ভ কৰিলে।  ৰজা দশৰথে ৰামক ৰজা বনাব বিচাৰে।  কৈকেয়ীয়ে ৰামৰ বিৰুদ্ধে বা বিপক্ষে চিন্তা কৰিছে। 

একে সময়তে লক্ষ্মণে কয়, হে মা, তুমি ঠিকেই কৈছা, অনুমতি পালে লক্ষ্মণে কৈকেয়ীক টুকুৰা টুকুৰ কৰি পেলাব।  তদুপৰি সৈনিকসকলে যদি ৰাণী কাইকেয়ীৰ পক্ষ লয় তেন্তে তেওঁলোকক সঠিক শিক্ষা দিয়া হ’ব।  ভৰত মাক বা ইন্দ্ৰৰ লগত থাকিলেও তেওঁ কাকো ক্ষমা নকৰে, ৰেহাইও নকৰে।  ইয়াত বধ কৰাজনীক ৰাণী কৈকেয়ী বুলি কোৱা হয়।  তাৰ পিছত কৌশল্যই মাত দিয়ে যে ৰামে লক্ষ্মণৰ আজ্ঞা পালন কৰিব লাগে।  কাৰণ হত্যাকাৰীক হত্যা কৰিলে কোনো দোষ নাই।  প্ৰথমতে, মাকৰ কথা মতে কাশ্যপে স্বৰ্গ লাভ কৰিছে।  মাকৰ প্ৰতিশ্ৰুতি পূৰণ কৰিবলৈ ইন্দ্ৰই নিজৰ ভায়েক-ভনীয়েকক হত্যা কৰি দোষমুক্ত হয়।  এনে সময়ত ৰামচন্দ্ৰই কয় যে কোনোবাই যদি পিতৃৰ কথা অমান্য কৰে তেন্তে তেওঁক নিন্দা কৰা হ’ব।  মাত্ৰ চৈধ্য বছৰ নিৰ্বাসন।  সেইবাবেই আমি বাপেকৰ কথা শুনা উচিত নহয়।  পৰশুৰামে পিতৃৰ প্ৰতিশ্ৰুতি পূৰণৰ বাবেই মাকক হত্যা কৰিছিল।  চন্দ্ৰ নামৰ এজন ঋষিয়ে পিতৃৰ প্ৰতিশ্ৰুতি পালন কৰিবলৈ গৰু মাৰিলে।  জুবিন গাৰ্গৰ মৰমেৰে ৰৈ গ'ল ।  সেয়ে ৰামচন্দ্ৰই পিতৃৰ আজ্ঞা পালন কৰি নিৰ্বাসনলৈ যাওঁতে মাকৰ আশীৰ্বাদ বিচাৰিছিল।  



FAQs:

Q. 1 | অসমীয়া গদ্যৰ সাহিত্যৰ প্ৰকৃত জনক কোন।

  •  উত্তৰঃ অসমীয়া গদ্যৰ সাহিত্যৰ প্ৰকৃত জনক হ'লঃ "ভট্টদেৱ" ।

Q. 2 | ভট্টদেৱৰ প্ৰকৃত নাম কি?

  • উত্তৰঃ ভট্টদেৱৰ প্ৰকৃত নাম হ'ল "বৈকুন্ঠনাথ ভাগৱত ভট্টাচাৰ্য" । 

Q. 3 | ভট্টদেৱৰ আঁচল নাম কি?

  • উত্তৰঃ ভট্টদেৱৰ আঁচল নাম হ'ল "বৈকুন্ঠনাথ ভাগৱত ভট্টাচাৰ্য" ।

Q. 4 | ভট্টদেৱৰ ক’ত আৰু কেতিয়া জন্ম হৈছিল ?

  • উত্তৰঃ ১৫৫৮ চনত কামৰূপৰ বৰনগৰ অঞ্চলৰ ভেৰাগ্ৰামত ভট্টদেৱৰ জন্ম হৈছিল । 

Q. 5 | অর্জুনৰ বিষাদ যোগ প্রশ্ন উত্তৰ

Q. 6 | ৰামৰ বন গমন ৰ প্ৰশ্ন উত্তৰ 

Q. 7 | ভট্টদেৱৰ কথাগীতাৰ দুটা বৈশিষ্ট্য উল্লেথ কৰা। 

উত্তৰঃ ভট্টদেৱৰ কথাগীতাৰ দুটা বৈশিষ্ট্য হ'ল —

  • (i) ভট্টদেৱে দৈনন্দিন ব্যৱহাৰিত কথাভাষা গ্ৰহণ কৰা নাছিল । কথাভাষাৰে এটা সাধু আৰু গুৰু গম্ভীৰ ৰূপ গদ্যত ব্যৱহাৰ কৰিছে ।
  • (ii) তেওঁৰ পুথিৰ পদ্যপুথিত ব্যৱহাৰ কৰা শব্দাৱলী আৰু ব্যাকৰণিক পদ্ধতিটো গ্ৰহণ কৰি কথিত ভাষাৰ বাক্য ৰচনা প্ৰণালীত তাক ব্যৱহাৰ কৰিছে । 

Q. 8 | Where can I get BA 4th Sem Assamese Major Questions Answer Syllabys Wise at Gauhati University?

  • Ans. You can get BA 4th Sem Assamese Major Model Questions Answer Semester-Wise Syllabus-Wise on www.LearningPointAssam.com Website.

Q. 9 | Where can I get BA 4th Sem Assamese Major Question Paper as Semester wise of Guwahati University?

  • Ans. You can get BA 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, 6th Semester Assamese Major Question Paper on www.LearningPointAssam.com Website.



Tags :

  • ভট্টদেৱৰ কথাগীতা (প্রথম অধ্যায়)ঃ BA 4th Sem Assamese Major Question Answer
  • Gauhati University BA 4th Sem Assamese Major Model Questions Answer
  • GU BA 4th Sem Assamese Major Model Solution
  • ba 4th sem assamese major question paper
  • BA 4th Sem Assamese Major Question Answer
  • ba 4th sem assamese Major book
  • BA 4th Sem Assamese Major Model Solution 
  • BA 4th Sem Assamese Major Notes