Follow Us:

অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস | BA 4th Sem Assamese Question Answer [Generic & General] | ASM-HG-4016 & ASM-RC-4016

LearningPointAssam.com

অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস | Gauhati University BA 4th Sem Assamese Major Model Questions Answer| GU BA 4th Sem Assamese Model Solution | ba 4th sem assamese major question paper | BA 4th Sem Assamese Question Answer [Generic & General] | ba 4th sem assamese book pdf

Assamese Notes & Guide Available here ASM-HG-4016 — আধুনিক অসমীয়া গীতি সাহিত্যঃ অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস Model Solution to each Unit are provided in the list of UG - CBCS Syllabus. We design all notes according to Guwahati University so that you can easily browse through অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস BA 4th Sem Assamese Major Question Answer and University Guides and Notes here. ASM-RC-4016 — আধুনিক অসমীয়া গীতি সাহিত্যঃ অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস  Question Answer Can be very useful to excel in examinations.

অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস BA 4th Sem Assamese Question Answer [Generic & General]

BA Assamese ASM-HG-4016 & ASM-RC-4016 — আধুনিক অসমীয়া গীতি সাহিত্যঃ অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস  Notes covers all the practice questions of Guwahati University syllabus. অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস BA 4th Sem Assamese Regular Course Question Answer is given here which ensures smooth and easy understanding of all the concepts.  Understand the concepts behind each unit and score well in board exams.


✒ Gauhati University TDC 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, 6th Semester-ৰ সকলো বিষয়ৰ প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰ || সকলো কিতাপৰ pdf file দিয়া হয় । সকলো বিষয়ৰ প্ৰশ্ন কাকতৰ pdf দিয়া হয় । দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ পৰা দ্বিতীয় শ্ৰেণী লৈ সকলো প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰ দিয়া হয় । সকলো বিষয়ৰ তথ্য সমূহ Assamese medium & English medium-ত দিয়া হয় । গতিকে আপোনালোকৰ সকলো লৈ LearningPointAssam.com (website)-টো Share কৰি দিব ।

If you got some help then share our website with your friends. Thank you & Visit Again !!!



Chapter — 1 

অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস — ALL Important Question & Answers

GU BA 4th Sem Assamese ASM-HG-4016 & ASM-RC-4016 Questions & Answer :


CONTENTS 

অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস
Model Question and Answer key






প্ৰশ্নাৱলীঃ

অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাসঃ BA 4th Sem Assamese Very Short Question Answer 

তলৰ প্ৰশ্নসমূহৰ অতি চমু উত্তৰ দিয়াঃ Mark — 1

Q. 1 | সংগীত কি ? 

উত্তৰঃ সংগীত হ’ল ললিত কলাৰ এটি বিভাগ । গীত , বাদ্য আৰু নৃত্য এই তিনিওটা কলাৰ সংমিশ্রণেই হ'ল সংগীত ।

Q. 2 | 'গীত'ৰ প্ৰাণ বুলি কাক কোৱা হয় ?

উত্তৰঃ সুৰেই 'গীত'ৰ প্ৰাণ ।

Q. 3 | ভাৰতীয় গীতৰ স্বৰ সাতটা কি কি ?

উত্তৰঃ ( i ) ষড়জ ,  ( ii ) ঋষজ , ( iii ) গান্ধাৰ , ( iv ) মধ্যম , ( v ) পঞ্চম , ( vi ) ধৈৱত আৰু ( vii ) নিষাদ ।

Q. 4 | গীত সাহিত্যৰ অন্তর্ভুক্ত হয়নে ?

উত্তৰঃ কেঁচা মাটিৰ গোন্ধোৰে সিক্ত গীত সমূহ সাহিত্যৰ সকলো সমলেৰে পুষ্ট হোৱাৰ সুবাদত নিঃসন্দেহে ক'ব পাৰি গীতো সাহিত্য ।

Q. 5 | গীতি কাব্য বুলিলে কি বুজা ?

উত্তৰঃ তাল - মান ঠিক ৰাখি সুৰ লগাই গাব পৰা পদ্য-সমষ্টিকে গীতিকাব্য বোলে ।

Q. 6 | ভৰতমুনিৰ নাট্যশাস্ত্ৰত কি কি বাদ্যৰ বিষয়ে উল্লেখ আছে ?

উত্তৰঃ ভৰতমুনিৰ নাট্যশাস্ত্ৰত চাৰিবিধ বাদ্যৰ বিষয়ে উল্লেখ আছে— 

( i ) ঘনবাদ্য , 

( ii ) অনৱদ্ধ , 

( iii ) সুষিৰ আৰু ( ঘ ) ততবাদ্য ।

Q.  7 | সাহিত্য শব্দটো ক'ৰপৰা নিষ্পন্ন হৈছে ?

উত্তৰঃ সংস্কৃত শব্দ ‘ সহিত ’ শব্দৰপৰা নিষ্পন্ন হৈছে ।

Q. 8 | সাহিত্যৰ প্ৰধান উদ্দেশ্য কি ?

উত্তৰঃ সাহিত্যৰ প্ৰধান উদ্দেশ্য হ'লঃ আনন্দ দান কৰা বা বিমলানন্দৰ প্ৰকাশ ঘটোৱা ৷

Q. 9 | অসমীয়া লিখিত গীতি সাহিত্যৰ নিদৰ্শন বুলি কিহক কোৱা হয় ?

উত্তৰঃ বৌদ্ধ ধৰ্মৰ প্ৰচাৰ আৰু প্ৰসাৰ ঘটোৱাৰ উদ্দেশ্যেৰে ৮-তম শতিকাৰ পৰা ১২-শ শতিকাৰ ভিতৰত ৰচিত ‘ চর্যাগীত ’ সমূহক কোৱা হয় ।

Q. 10 | শংকৰদেৱ ৰচিত প্ৰথম বৰগীতটো কি ?

উত্তৰঃ শংকৰদেৱ ৰচিত প্ৰথম বৰগীতটো হ’ল— ‘ মন মেৰি ৰাম চৰণহি লাগু ’ ।

Q. 11 | আধুনিক অসমীয়া গীতি সাহিত্যৰ কিদৰে সৃষ্টি হৈছে ?

উত্তৰঃ আধুনিক অসমীয়া সাহিত্যৰ বুৰঞ্জীত যেতিয়া নতুনকৈ খণ্ড - কবিতা , গল্প ,

Q. 12 | আধুনিক অসমীয়া গীতৰ প্ৰথম পুথিখন কি ?

উত্তৰঃ ‘ গীতাৱলী ’ আধুনিক অসমীয়া গীতৰ প্ৰথম পুথি ।

Q. 13 | অসমীয়া আধুনিক সংগীতৰ প্ৰথম জুমুঠিটো থিয় কৰোৱা ব্যক্তিজন কোন আছিল ?

উত্তৰঃ লক্ষ্মীৰাম বৰুৱা ।

Q. 14 | ' সংগীত কোষ ' আৰু ' সংগীত সাধনা ’ কোনে ৰচনা কৰিছিল ?

উত্তৰঃ সংগীতাচার্য লক্ষ্মীৰাম বৰুৱাই ।

Q. 15 | ' বনগীত'ৰ দৰে এক সুকীয়া গীতৰ ধাৰাৰ প্ৰৱৰ্তন কৰি ‘ বনকোঁৱৰ ’ নামে তেওঁ বিশেষভাৱে খ্যাত শিল্পীগৰাকী কোন ?

উত্তৰঃ আনন্দিৰাম দাস ।

Q. 16 | প্রথমবাৰৰ বাবে অসমীয়া গানৰ গ্রামোফোন ৰেকৰ্ড কেতিয়া প্রকাশ পাইছিল ?

উত্তৰঃ ১৯২৪ চনত প্রকাশ পাইছিল !


Check Here >>> BA 4th Sem Assamese Question Answer (Regular Course)newgifnvs

Check Here >>> BA 4th Sem Assamese Major Booknewgifnvs

Gauhati University BA 4th Sem Assamese Major Notes With Syllabus [Model Answer]newgifnvs


অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাসঃ BA 4th Sem Assamese Short Question Answer 

তলৰ প্ৰশ্নসমূহৰ চমু উত্তৰ দিয়াঃ Mark — 2/3

Q. 1 | গীত উৎপত্তিৰ উৎস কি ?

উত্তৰঃ সৃষ্টিৰ পাতনিৰেপৰা মানুহে অন্তৰৰ আৱেগ - অনুভূতি , হৰ্ষ - বিষাদ আদি প্ৰকাশৰ মাধ্যম হিচাপে এক ধৰণৰ দীঘল স্বৰ—স্বাভাৱিকভাৱে ব্যৱহাৰ কৰিছিল । ক্রমান্বয়ে এই ধৰণৰ স্বৰেই গীত বা সংগীতৰ জন্ম দিছিল বুলি শাস্ত্ৰকাৰসকলে কয় । তেওঁলোকে ক’ব খোজে যে , শব্দৰ লগত যেতিয়া সুৰ সংযোজন হ’ল , তেতিয়াই গীতৰ জন্ম হ’ল ৷ 

Q. 2 | সাহিত্য কি ?

উত্তৰঃ ভাষাক এক প্ৰকাৰৰ কেঁচামাল বুলি আমি যদি গণ্য কৰোঁ তেন্তে এই কেঁচামালৰ পৰাই মানুহৰ মগজুৱে বিভিন্ন শব্দৰ সৃষ্টি কৰি ভাবৰ আদান - প্রদান কৰিছে ।

Q. 3 | সংগীত কি ?

উত্তৰঃ সংগীত হ’ল ললিত কলাৰ এটি বিভাগ । ললিত কলাৰ পাঁচটা ভাগ আছে । যেনে— চিত্রকলা , মূৰ্তিকলা , বাস্তু , সংগীত আৰু কাব্য । এই পাঁচটা কলাৰ ভিতৰত বিদ্যান পণ্ডিতসকলে সংগীতকে আটাইতকৈ উচ্চ আসন দিছে ।

       পণ্ডিত সাৰংগদেৱে তেওঁৰ ৰচিত গ্ৰন্থ ‘ সংগীত ৰত্নাকৰ'ত সংগীত শ ব্যাখ্যা এনেধৰণে দিছে— শাস্ত্ৰীয় ‘ গীতং বাদ্যং তথা নৃত্যং এয়াং সংগীত মূচ্চ্যতে ’ অৰ্থাৎ গীত , বাদ্য আৰু নৃত্য এই তিনিওটা কলাৰ সংমিশ্রণকেই সংগীত বুলি কোৱা হয় ।

Q. 4 | গীতি সাহিত্য বা গীতি কবিতা বুলিলে কি বুজা ?

উত্তৰঃ কবিয়ে যেতিয়া অন্তৰৰ আবেগ - অনুভূতি , চিন্তা - ভাবনা আৰু বহির্জগতৰ বিচিত্র অভিজ্ঞতা কাব্যৰ সামগ্ৰী হিচাপে নিজকে প্ৰকাশ কৰে , তেতিয়াই তেনে সৃষ্টিক ব্যক্তিনিষ্ঠ কবিতা বা গীতি কবিতা বুলি কোৱা হয় । গীতি কবিতা ইংৰাজী ‘ L y r i c ’ শব্দৰ শত কবিতাৰ প্রতিশব্দ ‘ L y r i c  ’ শব্দটো ‘ L y r i c  ' শব্দৰ পৰা অহা , পোনতে এইবোৰ গীত হিচাপে গোৱা হৈছিল । কিন্তু গীতি কবিতাৰ অৰ্থই গীতৰ সমাৰ্থ নুবুজায় । গীতৰ সৈতে গীতি কবিতাৰ পাৰ্থক্য আছে । এনে কবিতাত কবি হৃদয় ভাৱ চিন্তা গীতিময় ৰূপত প্ৰকাশৰ পায় ৷ সেয়ে ইয়াৰ নাম গীতি কবিতা । গীতি কবিতাৰ পৰিধি বহল আৰু বিচিত্ৰ । কাৰণ ইয়াৰ মাজেৰে ব্যক্তিগত জীৱনৰ সম্ভাৱনাৰ সকলোবোৰ অনুভূতি প্রকাশ কৰিব পাৰি ।

অনুভূতিৰ যথাৰ্থতা , প্ৰকাশৰ আন্তৰিকতা , ভাষা আৰু উপমাৰ সংহতি , উদ্দেশ্যৰ এককতা আদি গীতি কবিতাৰ কেইটামান বিশিষ্ট লক্ষণ । গীতি কবিতাত ভাবৰ প্ৰাধান্য থকাৰ বাবে ইয়াৰ ছন্দ , ভাষা আৰু শব্দৰাজি সম্পূৰ্ণৰূপে ভাবৰ অনুগামী কৰি তোলা হয় । সাংগীতিক মূৰ্চ্ছনাই গীতি কবিতাক অধিক ৰমণীয় কৰি তোলে । প্ৰকাশভংগীৰ সাৱলীলতা গীতি কবিতাৰ আন এক প্রধান বৈশিষ্ট্য । বিষয় বস্তু অনুসৰি গীতি কবিতা বিভিন্ন ৰূপৰ হ’ব পাৰে যেনে— প্রকৃতি বিষয়ক , প্রেমবিষয়ক , স্বদেশ প্রীতিমূলক , শোক কবিতা ইত্যাদি ।


অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাসঃ BA 4th Sem Assamese Short Question Answer 

চমুটোকা লিখাঃ Mark — 5

( ক ) মুক্তিনাথ বৰদলৈ ।

উত্তৰঃ মুক্তিনাথ বৰদলৈ এজন গীতিকাৰ, সুৰকাৰ, গীতিকাৰ, শিশু সাহিত্যিক, কবি আৰু শিক্ষাবিদ আছিল।  পিতৃ কীৰ্তিনাথ শৰ্মা বৰদলৈৰ পদাংক অনুসৰণ কৰি মুক্তিনাথ বৰদলৈয়েও অসমীয়া সংগীতৰ জগতখনত নিজকে প্ৰতিষ্ঠা কৰিছিল। মুক্তিনাথ শৰ্মা বৰদলৈয়ে পতৃ কীৰ্তিনাথ শৰ্মা বৰদলৈৰ সৈতে যুটীয়াভাৱে এখন গীতি নৃত্য নাটিকা যোৰহাটৰ মঞ্চত মঞ্চস্থ কৰিছিল— ‘ বাসন্তীৰ অভিষেক ’ নামেৰে । ‘ বাসন্তীৰ অভিষেক’ত সন্নিৱিষ্ট ‘ নামে মন্দাকিনী সৰগৰে পৰা ’ গীতটো অতি জনপ্ৰিয় হৈছিল আধুনিক গীতৰ জগতখনত । পিতা - পুত্ৰ দুয়ো মিলি ‘ লুইতকোঁৱৰ ’ , ‘ সুৰ - বিজয় ’ আৰু ‘ মেঘাৱলী ’ নামৰ গীতি নৃত্য - নাটিকা কেইখনো অসমৰ ঠায়ে ঠায়ে মঞ্চস্থ কৰিছিল । নৃত্য - নাটিকাত অভিনয় কৰাৰ বাবে কীৰ্তিনাথ শৰ্মা বৰদলৈয়ে অসমীয়া ছোৱালীক ঘৰৰ পৰা উলিয়াই অনাৰ সাহসী পদক্ষেপক সেই সময়ৰ ৰক্ষণশীল অসমীয়া সমাজখনে গ্ৰহণ কৰা নাছিল ।

আনাৰ এই সাহসী পদক্ষেপ তেতিয়াৰ ৰক্ষণশীল অসমীয়া সমাজে মানি লোৱা নাছিল।  ৰাইজৰ তিক্ত সমালোচনাৰ প্ৰতি তেওঁ বিশেষ গুৰুত্ব নিদিলে।  এই সংগীতজ্ঞজন আছিল বহুমুখী প্ৰতিভা।  কীৰ্তিনাথ শৰ্মা বৰদলৈ আৰু মুক্তিনাথ শৰ্মা বৰদলৈৰ তৰফৰ পৰা শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জ্ঞাপন কৰে।  তেওঁৰ গীতসমূহে ৰেডিঅ’ ষ্টেচনত এয়াৰপ্লে লাভ কৰিছিল আৰু বহু প্ৰতিষ্ঠিত গায়কে তেওঁৰ গীতসমূহ গ্ৰাম’ফোন ৰেকৰ্ডত ৰেকৰ্ডিং কৰিছিল।  তেওঁৰ মতে— ‘ গীতৰ প্ৰাণ আছে , গীতেই প্রাণ , প্রাণেই গীত । ' গীতটিৰ আৱেগ, ভাষা আৰু পৰিবেশনৰ প্ৰতি তেওঁ অতি সচেতন আছিল।  ৰুদ্ৰ বৰুৱাৰ কণ্ঠ আৰু মুক্তিনাথ বৰদলৈৰ ৰচনা কৰা 'যোধনে জোনালী তাৰাৱতী চৈ...' গীতটো কালজয়ী গীত হিচাপে চিহ্নিত হ’ল । অসমীয়া আধুনিক গীতৰ পৰিক্ৰমাত মুক্তিনাথ বৰদলৈৰ গান সোণৰ দৰে উজ্বলি থাকিব ।

( খ ) লক্ষ্মীৰাম বৰুৱা ।

উত্তৰঃ অসমীয়া আধুনিক সংগীতৰ ধাৰাটোক নানা প্রতিকূলতাৰ মাজত অশেষ ত্যাগ , কষ্ট , বাদ - অপবাদ মূৰ পাতি লৈ আগুৱাই নিয়া স্বনামধন্য ব্যক্তিগৰাকীয়েই হ’ল সংগীতাচাৰ্য লক্ষ্মীৰাম বৰুৱা । অসমীয়া আধুনিক সংগীতৰ প্ৰথম জুমুঠিটো থিয় কৰোৱা মানুহজনেই আছিল এইগৰাকী লক্ষ্মীৰাম বৰুৱা । অসমীয়া আধুনিক গীতৰ যুগনায়ক বুলি কোৱা হয় প্ৰকৃততে সংগীতাচার্য লক্ষ্মীৰাম বৰুৱাক !

    ১৮৬৫ চনত উত্তৰ গুৱাহাটীত বেথাৰাম বৰুৱা আৰু সেৱতী বৰুৱাৰ ঘৰত জন্মগ্ৰহণ কৰিছিল লক্ষ্মীৰাম বৰুৱাই।  জন্মৰ এবছৰৰ ভিতৰতে আহত হোৱা লক্ষ্মীৰামৰ ভাতৃ ললিতাক জন্ম হয়।  অসমীয়া জাতীয়তাবাদী যুৱ-ছাত্ৰ পৰিষদৰ উদ্যোগত।  প্ৰথমে উত্তৰ গুৱাহাটীৰ চিলছাংকো নিম্ন প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ত ভৰ্তি হৈছিল।  মোৰ প্ৰাথমিকত সফলতাৰে উত্তীৰ্ণ হোৱাৰ পিছত তেওঁ উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে গুৱাহাটীৰ পানবজাৰ হাইস্কুলত যোগদান কৰে।  গুৱাহাটীলৈ অহাৰ পিছত লক্ষ্মীৰামে সংগীতৰ প্ৰতি আকৰ্ষিত হৈ পৰে।  পঢ়া-শুনাৰ প্ৰতি তেওঁৰ কোনো আগ্ৰহ নাই।  মাত্ৰ গীত আৰু গান।  কিশোৰীগৰাকীয়ে স্কুল শেষ কৰাৰ মাত্ৰ দুবছৰ আগতেই স্কুল এৰিছিল।  বৰঞ্চ তেওঁ স্কুল এৰি সংগীতৰ প্ৰতি নিজকে উৎসৰ্গা কৰিছিল।




অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাসঃ BA 4th Sem Assamese Board Question Answer 

তলৰ প্ৰশ্নসমূহৰ উত্তৰ দিয়াঃ Mark — 6/8/10

Q. 1 | গীতিকবিতা বা গীতিসাহিত্য বুলিলে কি বুজা ?

উত্তৰঃ যিবোৰ কবিতা বীণা বা তেনে অন্য কোনো বাদ্যযন্ত্ৰৰ সহযোগত গীত হিচাপে অৰ্থাৎ শুৱলাকৈ গাৱ পাৰি, তাকে গীতিকবিতা বুলি আখ্যা দিয়া হয় । 

পূর্বকালত কবিতা মাত্রেই গীতিধর্মী আছিল বুলি ক'লে ভুল ন'হব ।

       অন্যকথাত , গীতিকবিতা বুলিলে বুজায়— ( i ) সুৰ লগাই গাবৰ উপযোগী এটি নাতিদীর্ঘ কবিতা ( ii ) একান্ত ব্যক্তিগত ভাৱ - অনুভূতিকপ্রকাশ চুটি কবিতা ( বাঙ্কিন ) ।

       ‎ছি . এম . ইংগেই গীতিকবিতাক বহুৰূপী আৰু অনুভূতি প্ৰকাশৰ সহজ মাধ্যম বুলি অভিহিত কৰিছে ।

       ‎গীতিময় কবিতাৰ বৈশিষ্ট্য হৈছে ব্যক্তিগত অনুভূতি, চিন্তা, অনুভূতি, প্ৰেৰণা বা উপলব্ধি।  ইয়াৰ গতি দ্ৰুত, অদম্য;  অৰ্থাৎ ইয়াৰ বিষয়বস্তু এনেদৰে সজোৱা হৈছে যে ই এটা নিৰ্দিষ্ট ফলাফলৰ কথা মনত ৰাখি দ্ৰুতগতিত আগবাঢ়ি যায়।  গীতিকবিতাত মূল বিষয়ৰ বাহিৰে আন কোনো বিষয় উপস্থাপন কৰা নহয়।  ই তেওঁৰ মানসিক আৰু শাৰীৰিক ঐক্য ৰক্ষা কৰে।  ইয়াৰ গতি কাঁড়ৰ দৰে, অৰ্থাৎ ই একক উদ্দেশ্যৰ। কবিৰ ভাৱ - অনুভূতিৰ স্বতঃস্ফূৰ্তাৰ যি তীব্রতা , তাৰ পৰাই গীতিকবিতাৰ সংগীতময়তাৰ সৃষ্টি হয় । শুদ্ধকৈ পঢ়িব জনাজনে ইয়াত গিটাৰ , বীণা ইত্যাদি যন্ত্রসংগীতৰ মূৰ্চ্ছনা শুনিবলৈ পাব । ভেল সম্ভবপৰ । ইয়াৰ বিষ গীতিকবিতাৰ অসংখ্য প্ৰকাৰভেদ সম্ভৱপৰ । ইয়াৰ বিষয়বস্তু হিচাপে সামাজিক , ঘটনা , বিষয়বস্তু হিচাপে সামাজিক , ঘটনা , প্ৰকৃতিবৰ্ণন - যাৰদ্বাৰা শ্ৰোতাৰ মনত আনন্দ , উল্লাস , ভয় , ভীতি , সম্ৰাস আদি ভাৱৰ সৃষ্টি হ’ব পাৰে— আৰু জীৱনৰ বিভিন্ন পৰিস্থিতিক গ্ৰহণ কৰা হয় । ভক্তিভাৱ , স্বদেশপ্রেম , প্ৰেম - অনুৰাগ , প্ৰকৃতিপ্ৰীতি , লোকগীত আৰু বিভিন্ন চিন্তামূলক বিষয়ক গীতি কবিতাৰ বিষয়বস্তু হিচাপে সাধাৰণতে লোৱা হয় । বিষয়বস্তু যিয়েই নহওক কিয়, এনে কবিতাত কবিৰ ব্যক্তিগত মতামত সদায় স্পষ্টকৈ প্ৰকাশ পায়।  অভিজ্ঞতা আৰু অনুভূতিৰ তীব্ৰতা গীতিকবিতাৰ বিষয়।  ইয়াত শব্দ আৰু সুৰৰ সমন্বয় সাধন কৰিব লাগে।  হাৰ্বাৰ্ট ডি.  ইয়াৰ মতে স্পষ্টতা, সংক্ষিপ্ততা আৰু প্ৰকাশৰ সৰলতা গীতিকবিতাৰ এক সাধাৰণ বৈশিষ্ট্য।  কোমলতা আন এটা বৈশিষ্ট্য।  এই কথা মনত ৰাখি কবিয়ে শব্দ বাছনিত কোমল শব্দ আৰু অন্যান্য অভিব্যক্তি ব্যৱহাৰ কৰিব লগা হৈছে।  কঠিন স্বৰবৰ্ণ আৰু বহুবৰ্ণযুক্ত শব্দ বা বাক্যাংশ সাধাৰণতে ব্যৱহাৰ কৰা নহয়।  গীতিকবিতাত সাধাৰণ পাঠকৰ চিনাকি শব্দ ব্যৱহাৰ কৰা হয়।  অৱশ্যে কেতিয়াবা ব্যতিক্ৰম লক্ষ্য কৰা হয়।

Q. 2 | অসমীয়া গীতি সাহিত্যৰ গতি প্রকৃতি সম্পর্কে আলোচনা কৰা ।

উত্তৰঃ ১৯ শতিকাৰ দ্বিতীয় দশকত অসমত সাঙ্গীতিক পৰিৱেশৰ বিশেষ অভাৱ আছিল । যিহেতু পৰিৱেশেই নাছিল , সেয়ে সংগীতৰ প্ৰচলনো আছিল তেনেই সীমিত । এটা সময়ত আনকি বিহুগীতকো অশ্লীল আখ্যা দিয়া হৈছিল ।

    ১৮২৬ চনত ইংৰাজে অসম দখল কৰাৰ পিছত অসমত পশ্চিমীয়া বা ইংৰাজী শিক্ষাৰ প্ৰৱৰ্তনৰ লগে লগে অসমত শিক্ষা আৰু সংস্কৃতিৰ আধুনিক যুগৰ আৰম্ভণি হয়।  পাশ্চাত্য শিক্ষাইও অসমৰ সমাজ, সাহিত্য আৰু অন্যান্য কলা-সংস্কৃতিক প্ৰভাৱিত কৰিবলৈ ধৰিলে।  এই প্ৰভাৱ পোনপটীয়াকৈ ইংলেণ্ডৰ পৰা অহা নাছিল।  অসমৰ বহু আগতেই ইংৰাজে দখল কৰা বংগৰ মাজেৰে আহিছিল।  সেয়েহে ইতিমধ্যে আধুনিক সাজ-পোছাক পৰিধান কৰা বাংলা সংগীতে অসমীয়া আধুনিক সংগীতৰ ওপৰত প্ৰাথমিক কালত গভীৰ প্ৰভাৱ পেলাইছিল।  সমসাময়িক বাংলা সংগীত যে সেই সময়ৰ আধুনিক সংগীতৰ প্ৰতিমূৰ্তি আছিল, সেই কথা অস্বীকাৰ কৰিব নোৱাৰি।  প্ৰথম অৱস্থাত বাংলা সংগীতৰ প্ৰভাৱৰ পৰা গীতৰ কথা, সুৰ আঁতৰাই অসমীয়া সংগীতৰ প্ৰচলন কৰা হৈছিল।

    ‎সেয়েহে ইয়াক শুভাৰম্ভ বুলি কোৱা হয় কাৰণ সেই সময়ত আধুনিক সংগীতৰ আধাৰশিলা স্থাপনৰ দায়িত্ব কেইবাজনো অসমীয়া পুৰুষৰ কান্ধত পৰিছিল।  তেওঁলোকৰ প্ৰত্যেকেই নিজ নিজ ক্ষেত্ৰৰ বিশিষ্ট ব্যক্তিত্ব আছিল।  পৰিবেশ বা অনুশীলনৰ অভাৱ সত্ত্বেও তেওঁলোকে সংগীত সৃষ্টিৰ বাবে নিজকে নিয়োজিত কৰি সংগীতৰ পাত্ৰ ভৰোৱাৰ চেষ্টা কৰিছে।  এই প্ৰেক্ষাপটত স্মৰণীয় প্ৰথম ব্যক্তিজন হৈছে সংগীত শিল্পী লক্ষ্মীৰাম বৰুৱা।  লক্ষ্মীৰাম বৰুৱাৰ আটাইতকৈ উল্লেখযোগ্য অৱদান হৈছে সংগীত-সাধনা আৰু সংগীত কোছা (১৯০৯) নামৰ দুখন গ্ৰন্থ।  সত্যনাথ বৰা (আধুনিক গীতৰ প্ৰথম সংকলন, গীতিকাৰ), বেনুধৰ ৰাজখোৱা, ৰাধনাথ ফুকন, দুৰ্গেশ শৰ্মা, ৰঘুনাথ চৌধুৰী, চন্দ্ৰধৰ বৰুৱা, যতীন্দ্ৰনাথ দুৱাৰ আদি প্ৰতিষ্ঠিত কবিসকলৰ গীতৰ সংকলন য'ত তেওঁ সুৰ সংযোজন কৰে।  সাহিত্য আৰু সংগীতৰ এনে সংমিশ্ৰণে অসমীয়া সংগীতক এক সুস্থ আৰু সুদৃঢ় ভেটিত প্ৰতিষ্ঠা কৰিছে।  প্ৰতিটো গীতত ব্যৱহৃত ‘ৰাগ’ বা ‘সুৰ’ ব্যৱহাৰ কৰি যতীন্দ্ৰনাথ দুয়াৰাৰ দৰে তেতিয়াৰ প্ৰতিষ্ঠিত কবিৰ গীতত সুৰ সংযোজন কৰিছিল।  সাহিত্য আৰু সংগীতৰ এনে সংমিশ্ৰণে অসমীয়া সংগীতক এক সুস্থ আৰু সুদৃঢ় ভেটিত প্ৰতিষ্ঠা কৰিছে।  অসমীয়া জাতীয়তাবাদী যুৱ-ছাত্ৰ পৰিষদৰ বিধায়ক ৰঞ্জিত কুমাৰ ভট্টাচাৰ্যই শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জ্ঞাপন কৰে।  'সংগীতকোষ'ত বৰগীতকে ধৰি বহুতো পৰম্পৰাগত আৰু জালক গীত সন্নিবিষ্ট কৰা হৈছে।  সংগীতৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰী আৰু গৱেষকসকলৰ বাবেও এই খনিটো মূল্যৱান।  বহু দিশত ‘সংগীত কোশ’ক আধুনিক অসমীয়া সংগীতৰ ‘এক বিশ্বকোষ’ বুলি ক’ব পাৰি।

    ‎ইয়াৰ পাছতেই সংগীত জগতত যোগ দিলে আন এটা নাম।  তেওঁ হৈছে বাংকনৱাৰৰ আনন্দিৰাম দাস । সংগীতৰ বাটত খোজ পেলাই গীত ৰচনা কৰিলে সত্যনাথ বৰা , কীৰ্তিনাথ বৰদলৈ , দণ্ডিনাথ কলিতা , ৰাধানাথ ফুকন , কমলানন্দ ভট্টাচাৰ্য , অম্বিকাগিৰী ৰায়চৌধুৰী , উমেশচন্দ্ৰ চৌধুৰী , মুক্তিনাথ বৰদলৈ , বদন শৰ্মা , প্রসন্নলাল চৌধুৰী , পদ্মধৰ চলিহা আদি ব্যাক্তসকলে । এইসকল গীতিকাৰৰ গীতৰ বালিৰে ৰচা হ’ল অসমীয়া সংগীতৰ বাট । তাৰ পাছত এই বাটেৰেই আগবাঢ়ি আহিল বহুজন ; ৰচি গ'ল অমিয়া গীত ; তুলি গ’ল হৃদয়ত কালজয়ী সুৰধ্বনি ।



Check Here >>> BA 4th Sem Assamese Question Answer (Regular Course)newgifnvs

Check Here >>> BA 4th Sem Assamese Major Booknewgifnvs

Gauhati University BA 4th Sem Assamese Major Notes With Syllabus [Model Answer]newgifnvs


Tags :

  • অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস BA 4th Sem Assamese Question Answer
  • অসমীয়া আধুনিক গীতি সাহিত্যৰ ইতিহাস
  • Gauhati University BA 4th Sem Assamese Major Model Questions Answer
  • GU BA 4th Sem Assamese Model Solution
  • ba 4th sem assamese major question paper
  • BA 4th Sem Assamese Question Answer [Generic & General]
  • ba 4th sem assamese book pdf
  • BA 4th Sem Assamese Question Answer
  • BA 4th Sem Assamese General Question Answer
  • Gauhati University BA 4th Sem Assamese Question Answer
  • BA 4th Sem Assamese Generic Question Answer
  • GU BA 4th Sem Assamese Model Solution